English

موج گزارش می دهد؛

بررسی درآمد غول های تکنولوژی در هفته گذشته

در هفته گذشته شرکت های بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات با تغییرات زیادی مواجه شدند به طوری که فیس بوک 120 میلیارد دلار ارزش خود را از دست داد و سهام شرکت آمازن رشدی 3.5 درصدی داشت.

بررسی درآمد غول های تکنولوژی در هفته گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هفته گذشته، یکی از هفته های شلوغ از نظر خبری بود تا حدی که شاید بیشتر اخبار در حوزه تکنولوژی در هفته آینده تکراری باشد.

 چهارشنبه گذشته شرکت فیسبوک با گزارشی که از سرمایه گذاران داده، بیش  از 120 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد. فیسبوک روز پنج‌شنبه ۶/ ۱۹ درصد از ارزش سهامش را نسبت به روز قبل از دست داد و این یعنی از دست رفتن ۱۲۴ میلیارد دلار ارزش این شرکت تنها در ۲۴ساعت؛ این کاهش می تواند بزرگترین سیر نزولی در تاریخ بازار تکنولوژی باشد.

در کنار این خبر آمازون و گوگل نیز گزارشی از عملکرد مالی خود داده اند، اما کاهش تاریخی سهام فیسبوک در صدر اخبار بازار سهام است.

به نقل از «یاهو فایننس» سهام آمازون با 3.5 درصد رشد به 1872 دلار در هر سهم رسید و در مقایسه با سال گذشته 72 درصد رشد را در این مقطع نشان می‌دهد و مدیران کمپانی امیدوارند زودتر از اپل به ارزش 1 تریلیون دلار برسند. آمازون هم چالش‌های خود را دارد؛ اوایل هفته گذشته ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر برای چندمین‌بار به این شرکت و روزنامه متعلق به جف بزوس - واشنگتن‌پست - حمله کرد و آمازون را متهم کرد که از رابطه تجاری با پست‌آمریکا (ترامپ پست‌آمریکا را به طعنه پسر توزیع می‌نامد) سود قابل‌توجهی می‌برد، همچنین بعضی از اعضای کنگره نیز از بزرگ شدن اندازه و قدرت آمازون ابراز نگرانی کرده‌اند. گفتنی است که توییت‌های ترامپ تاثیرهایی را روی ارزش سهام آمازون گذاشت، اما این تأثیر نتوانست سهام این شرکت را تکان زیادی دهد.

ارزش شرکت اپل در بازار سرمایه نیز به 939 میلیارد دلار رسیده است که بیشترین میزان ارزش یک شرکت فناوری در جهان است؛ کارشناسان معتقدند این رقم ظرف مدتی کمتر از سه ماه از یک تریلیون دلار می گذرد، همچنین تحلیل گران در گلدمن ساکس انتظار دارند که این شرکت ۴۷ میلیون آیفون در طول سه‌ماهه سوم سال مالی خود به فروش برساند.

مایکروسافت در هفته‌ی گذشته با انتشار گزارش مالی خود توانست نشان دهد که به دو هدف مهم در این زمینه دست پیدا کرده است. غول بزرگ فناوری موفق شده است برای اولین بار به درآمدی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند؛ این میزان، بیشتر از سوددهی شرکت IBM در هر زمانی به شمار می‌رود. البته مایکروسافت می‌داند که رقم ۱۱۰.۴ میلیارد دلار کسب‌شده هنوز هم از سوددهی رقیب بسیار جوان‌ترش کمتر است.

آمازون و اپل رقبای نزدیک دیگری نیز دارند که آلفابت شرکت مادر تخصصی گوگل است، این شرکت در هفته گذشته به ارزش 886 ملیارد دلاری رسید. نزدیک ترین رقبای این شرکت های فناوری شرکت هولدینگ Berkshire-Hathaway متعلق به وارن بافت با ارزش 492 میلیارد دلار و بانک JPMorgan Chase با ارزش 395 میلیارد دلار در این هفته بودند.

اینتل نیز که از برنامه‌های وب و برنامه‌های قدرتمند گوشی‌های همراه پشتیبانی می‌کند، سود بیشتری نسبت به فروش تراشه‌ برای رایانه‌های شخصی داشته است. تا جایی‌که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، با سود ۲۶.۹ درصدی، در آمدی ۵.۵۵ میلیارد‌ دلاری کسب کرده است. با این وجود، تحلیل‌گران FactSet، درآمد ۵.۶۳ میلیارد‌دلاری را برای اینتل پیش‌بینی کرده بودند. اینتل پیش‌بینی کرده است که بتواند در سه‌ماهه‌ی جاری، درآمدی حدود ۱۸.۱ میلیارد دلار (۵۰۰ میلیون‌دلار کمتر یا بیشتر)  کسب کند و ارزش هر سهم این شرکت به ۱.۱۵ دلار (۵ سنت کمتر یا بیشتر)‌ افزایش یابد. پیش‌بینی توماس رویترز، درآمدی ۱۷.۶۰ میلیارد‌ دلاری و ارزش هر سهم برابر با  ۱.۰۸ دلار است. درآمد خالص اینتل نیز با رشد ۱۴.۹ درصدی به ۱۶.۹۶ میلیارد‌ دلار خواهد رسید که بیشتر از پیش‌بینی انجا‌م‌شده‌ی ۱۶.۷۷ میلیارد‌ دلاری است.

گفتنی است، وزارت بازرگانی آمریکا نیز در هفته گذشته اعلام کرد رشد سه ماهه دوم سال اقتصاد آمریکا به ۴.۱ درصد رسید که سریع ترین رشد چهار سال گذشته محسوب می شود.

به گزارش موج؛ با توجه به تحلیل اقتصاد دانان آمریکایی انتظار می رود شرکت های بزرگ تکنولوژی در دنیا با توجه به هفته پرتلاطم، هفته آینده به آرامی به فعالیت خود ادامه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • لمیم

    سلام لطفا درس ترجمه دری هست ممنونم کمک کنید