English

مالیات صدها میلیون دلاری اپل

مقامات ایرلندی از احتمال دریافت صدها میلیون دلار مالیات از اپل در ایرلند در ماه های آینده خبر داده اند. این شرکت از قوانین خاص ایرلند برای کاهش مالیات پرداختی در اروپا استفاده می‌کرد.

مالیات صدها میلیون دلاری اپل
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ایریش تایمز، تغییر شرایط حاصل تصمیمات جدید اتحادیه اروپایی است. بر این اساس ترتیبات مالیاتی فعلی اپل در خاک کشورهای اتحادیه مذکور غیرقانونی است و باید به زودی تغییر کند. نتیجه این امر برای اپل بسیار تکان دهنده خواهد بود.
البته اپل موظف نیست به سرعت چنین پولی را به مقامات ایرلندی بپردازد و تکمیل این فرایند مدتی زمان خواهد برد. قرار است مالیات دریافتی برای مدتی در یک حساب بانکی به امانت سپرده شود تا تصمیم اتحادیه اروپایی در مورد اپل با مشورت این شرکت و دولت ایرلند نهایی شود.
دولت های اروپایی اصرار دارند که ایرلند نباید با اپل به توافق خاصی برسد ومبالغ دریافتی هم نباید صرف سرمایه گذاری شده یا در بودجه این کشور محسوب شود. بلکه در عوض این پول باید صرف پرداخت بدهی های کشور ایرلند شود.
ایرلند به علت قوانین ساده و سهل گیر مالیاتی به محل استقرار شعب بسیاری از شرکت های فناوری آمریکایی مبدل شده است. اما به نظر می رسد با این تغییرات شرکت های مذکور علاقه خود به حضور در این کشور را از دست بدهند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی