English

قیمت طلای جهانی فروکش کرد

قیمت طلای جهانی در آستانه انتشار گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا که سرمایه گذاران را محتاط کرده است، در معاملات روز جاری با کاهش روبرو شد.

قیمت طلای جهانی فروکش کرد

به گزارش خبرگزاری موج، هر اونس طلا برای تحویل فوری اندکی کاهش یافت و به ۱۳۴۳.۷۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۳۴۹.۲۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۹.۴۰ دلار یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۱۳۵۶.۹۰ دلار بسته شد.

معامله گران و سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش نشست سیاست پولی ماه ژوییه بانک مرکزی آمریکا در روز جاری هستند تا زمان احتمالی دور بعدی افزایش نرخهای بهره را ارزیابی کنند. طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

ویلیام دادلی، رئیس بانک فدرال نیویورک روز سه شنبه اعلام کرد احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست سپتامبر بانک مرکزی وجود دارد و دنیس لاکهارت، رییس بانک فدرال آتلانتا اظهار کرد اقتصاد آمریکا احتمالا به اندازه کافی قوی خواهد بود تا حداقل یک دور افزایش نرخهای بهره پیش از پایان سال ۲۰۱۶ را تحمل کند. این اظهارات قیمت طلا را که در دو روز گذشته افزایش داشته است، تحت فشار منفی قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها از اظهارات جیمز بولارد، رییس بانک فدرال سنت لوییس و همچنین گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ژوییه جهت حرکت تازه ای خواهند یافت.

دلار روز سه شنبه ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۴.۸۶ واحد رسید در حالیکه روز گذشته ۰.۸ درصد اُفت کرده و به پایین‌ترین سطح در هفت هفته اخیر رسیده بود.

قوی‌تر شدن دلار خرید طلا را برای دارندگان ارزهای خارجی گران‌تر کرده و رشد قیمت این فلز را محدود می کند.

ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۱۹ درصد افزایش پیدا کرد و به ۹۶۲.۲۳ تن رسید.

طلا امسال با پایین ماندن هزینه‌های استقراض در آمریکا و همچنین اجرای سیاستهای تسهیل پولی بانکهای مرکزی سراسر جهان برای حمایت از رشد اقتصادهایشان که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی امن را تقویت کرده، حدود ۲۷ درصد صعود کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش داشت و به ۱۹.۸۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین ۰.۴ درصد رشد کرد و در ۱۱۱۷.۳۰ دلار ایستاد. هر اونس پالادیم با ۰.۵ درصد کاهش، ۶۹۶.۷۲ دلار معامله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر