English

فولکس واگن برای اصلاح هزاران خودروی آلاینده مجوز گرفت

فولکس واگن موافقت رگولاتوری آلمان را در خصوص اصلاحات فنی برای ۴۶۰ هزار خودروی دیزلی مجهز به نرم افزار غیرقانونی دستکاری سیستم کنترل آلایندگی دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، موافقت رگولاتور خودروی آلمان برای سایر کشورهای اروپا که ۸.۵ میلیون خودروی دیزلی آلاینده فولکس واگن در آنجا به فروش رفته اند، معتبر است. با موافقت اخیر مسوولان آلمانی، شمار خودروهای فولکس واگن که برای تعمیر مجوز گرفته اند به بیش از پنج میلیون دستگاه می رسد. این خودروساز حدود ۱۱ میلیون خودروی دیزلی آلاینده در سراسر جهان فروخته و با نصب نرم افزار، سیستم کنترل آلایندگی آنها را دستکاری کرده است.

در آمریکا که تقلب فولکس واگن ۱۱ ماه قبل فاش شد، این گروه خودروسازی هنوز راه‌کار فنی برای اصلاح خودروهای آلاینده ندارد و سرگرم تست سخت افزار و نرم افزاری است که کمک کند مجبور به بازخرید حدود ۴۷۵ هزار خودروی آلاینده نباشد.

فولکس واگن اعلام کرده با رگولاتور آلمان درباره اصلاح موتورهای دیزلی ۱.۲ لیتری مانند ساب کامپکت پولو و ایبیزای سیت به توافق رسیده است.

مدل های گروه فولکس واگن که موتورهای ۱.۲ لیتری و دو لیتری دارند تنها به به‌روزرسانی نرم افزاری برای سیستم کنترل آلایندگی نیاز دارند اما حدود سه میلیون موتور ۱.۶ لیتری علاوه بر به‌روزرسانی نرم افزاری، به یک توری نیاز دارند تا نزدیک فیلتر هوا نصب شود.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن اعلام کرد اکثر ۸.۵ میلیون خودروی آلاینده می توانند امسال تعمیر شوند اما شمار نامعلومی از این خودروها تا سال ۲۰۱۷ تعمیر نخواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه