English

واردات ال. ان. جی ژاپن ۳۰ درصد کاهش یافت

ژاپن که در حال حاضر بزرگترین وارد کننده ال. ان. جی در جهان است، به دلیل راه‌اندازی مجدد نیروگاه‌های هسته‌ای خود، به دنبال کاهش واردات ال. ان. جی است. برنامه این کشور، کاهش واردات ال. ان. جی خود از ۸۸٫۵ میلیون تن فعلی به ۶۲ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ است.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، شرکت ژاپنی جرا - بزرگترین وارد کننده ال.ان.جی جهان - اعلام کرده است که به دنبال کاهش حجم خرید ال.ان.جی در قراردادهای بلند مدت خود است. مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که بنابر برنامه‌ریزی‌ها، حجم واردات ال.ان.جی این شرکت تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۴۲ درصد کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر براساس قراردادهای بلندمدت ۱۰ساله، این شرکت سالانه ۳۴٫۵ میلیون تن ال. ان. جی وارد می‌کند که برای کاهش حجم واردات خود بنا دارد تا سال ۲۰۳۰ این حجم را به ۲۰ میلیون تن سالانه کاهش دهد. اگرچه انقضای این قراردادها از سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود، بنا به گفته مدیرعامل شرکت جرا، تصمیمی برای امضای مجدد این قراردادها وجود ندارد. علت این تصمیم کاهش وابستگی ژاپن به گاز طبیعی و راه‌اندازی مجدد نیروگاه‌های هسته‌ای و همچنین افزایش حجم تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر عنوان شده‌است.

مطابق برنامه ریزی ژاپن، واردات ال. ان. جی این کشور تاسال ۲۰۳۰ به سالانه ۶۲ میلیون تن کاهش می‌یابد؛ این درحالی است که ژاپن در سال ۲۰۱۴ حدود ۸۸٫۵ میلیون تن ال. ان. جی وارد کرده است.

پروژهای ال. ان. جی عظیمی در استرالیا و آمریکا با هدف صادرات ال. ان. جی به شرق آسیا به ویژه ژاپن در حال احداثاست. با توجه به این که قیمت ال. ان. جی وارداتی ژاپن از سال ۲۰۱۴ تا کنون کاهش ۷۲ درصدی را تجربه کرده است، اقتصادی بودن این پروژه‌هابا چالش جدی دست به گریبانبوده است. حال برنامه ژاپن برای کاهش واردات ال. ان. جی خود، صادرات ال. ان. جی به این کشور به عنوان یک بازار قابل اعتماد را با چالش جدیدی مواجه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه