English

هند به دنبال کاهش قیمت در قراردادهای خرید ال. ان. جی است

در پی اشباع بازار ال. ان. جی و کاهش قیمت این محصول در بازار آسیا، هند از جمله اولین کشورهایی است که به دنبال بازنگری در قراردادهای بلندمدت خرید ال. ان. جی خود است.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بلومبرگ، در پی اشباع بازار ال.ان.جی و کاهش قیمت این محصول در بازار آسیا، هند از جمله اولین کشورهایی است که به دنبال بازنگری در قراردادهای بلندمدت خرید ال.ان.جی خود است. در همین راستا دهارمندرا پرادهان وزیر نفت هند در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: «ما از شرکت‌های خود خواسته‌ایم در رابطه با قراردادهای خرید ال.ان.جی، مجددا مذاکراتی را با طرف مقابل صورت دهند. ما امیدوار هستیم شرکت‌های هندی در این مذاکرات به موفقیت دست یابند.»

به عنوان نمونه مذاکرات شرکت پترونت ال. ان. جی در دسامبر سال گذشته با شرکت راس گاز قطربه منظور بررسی قرارداد ۲۵ ساله خرید ال. ان. جی، منجر به کاهش ۵۰% قیمت صادرتی ال. ان. جی قطر به هند شد.

سایر خریدارن بزرگ ال. ان. جی در آسیا از جمله ژاپن و چین نیز به دنبال بازنگری در قراردادهای خود و کاهش قیمت هستند. ارزش قراردادهای بلندمدت ژاپن که تا نیمه قرن جاری نیز ادامه دارند تقریبا معادل ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. همچنین رئیس شرکت ملی نفت چین، بزرگترین شرکت فعال در حوزه‌ی انرژی این کشوردر ماه مارس سال جاری اعلام کرده است که به دنبال بازنگری در شیوه‌ی قیمت گذاری قراردادهای خرید ال. ان. جی خود از قطر است.

طی سال‌های گذشته هند به دنبال افزایش سهم گاز طبیعی در سبد انرژی خود به منظور کاهش وابستگی به واردات نفت خام بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه