English

بانک ملی ایران با پرداخت تسهیلات به ایجاد تحرک در اقتصاد کشور کمک می کند

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با حضور سیف، رئیس کل بانک مرکزی، طهایی، استاندار استان البرز، حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، مدیران عامل سایر بانک ها و مسوولین استانی در محل سالن شهدای دولت در استانداری البرز برگزار شد.

به گزارشخبرگزاری موج، سیف، رئیس کل بانک مرکزی، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با اشاره به اینکه سال جاری از ویژگی های خاص و منحصر بفردی برخوردار است، بر ضرورت ایجاد تحرک در اقتصاد و تولید کشور تاکید کرد و افزود: نظام بانکی در این خصوص احساس مسوولیت جدی می کند و علیرغم وجود مشکلات ساختاری ناشی از مسائل انباشته شده در دو سه دهه اخیر با تمام توان وارد صحنه شده است.
حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، در این جلسه اظهار داشت: با عنایت به شرایط ویژه استان البرز در بخش کشاورزی و همچنین وجود طرح های توجیه پذیر در بخش صنایع تبدیلی و صادرات، بانک ملی می کوشد بر اساس مصوبات و مقررات بانک مرکزی و با اعطای تسهیلات در بخش تولید همچون گذشته برای رفع موانع تولید استان گام بردارد.
وی در ادامه افزود: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و عملیاتی نمودن طرح ها و ایده های ناب این گونه شرکت ها در خط های تولیدی و همچنین ایجاد پارک های فناوری، بانک ملی ایران در سال ۹۵ اهتمام خواهد ورزید.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر نقش جدی بنگاه های کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال پایدار، بانک ملی نیز سعی دارد به تخصیص سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط زیر ۱۰۰ نفر و همچنین پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد به ایجاد تحرک در بخش اقتصاد کشور کمک نماید.
وی تاکید کرد: بانک ملی سعی دارد منابع محدود خود را به صورت بهینه به مراکز تولیدی تخصیص داده تا در خروج اقتصاد کشور از رکود تأثیر گذار باشد و برون رفت از رکود با سرعت بیشتری انجام پذیرد.
طهایی، استاندار البرز، نیز در سخنانی که در جلسه این کارگروه بیان داشت، تصریح کرد: این استان به جهت تشکیلات تازه تأسیس از یک سو و رشد روز افزون جمعیت از سوی دیگر، نیازمند توسعه و افزایش شعب بانک ها در نقاط مختلف استان است و افزایش اختیارات مدیران شعب بانک در این استان نیز یکی از انتظارات برای توسعه خدمات بانکی است.
وی با اشاره به استقبال خوب سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این استان به برخی موانع و مشکلات موجود اشاره کرد و رفع مشکلات ارزی را خواستار شد.
در این جلسه شهرآشوب دبیر شورای هماهنگی بانک ها ی استان، گزارشی از مشکلات بانک ها و تلاش های صورت گرفته در رفع موانع تولید و کمک به رونق دوباره صنایع کوچک و متوسط ارائه دادند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی