English

دماسنج بازار سرمایه توانست رشد کند

دماسنج بازار سرمایه که دیروز پس از ۱۷ روز کاری افت کرده بود امروز توانست بار دیگر رشد کند و به رقم ۷۸ هزار و ۳۶۸ واحدی برسد.

دماسنج بازار سرمایه توانست رشد کند

به گزارش خبرگزاری موج، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای بازشدن معاملات با شیبی تقریبا عمودی شروع به افزایش کرد و تا رقم ۸۷ هزار و ۴۳۷ واحدی بالا رفت، اما از این نقطه به بعد با افت همراه بود به‌طوری که امروز مجموعا نماگر بازار سرمایه ۴۳ واحد رشد کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۳۶۸ واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن در معاملات امروز ۷.۲ واحد رشد کرد و تا عدد ۱۴ هزار و ۳۸۵ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص آزاد شناور با ۱۴ واحد رشد رقم ۷۸ هزار و ۷۹۹ واحدی را تجربه کرد.

در چهارمین روز معاملات بازار سرمایه ایران شاخص بازار اول با ۹۸ واحد افزایش به رقم ۵۵ هزار و ۴۸۲ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با ۰.۱۸ کاهش تقریبا نسبت به دیروز تغییری نداشت.

نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان، صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب با ۳۸،۲۹ و ۲۵ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین اثر را در رشد دماسنج تالار شیشه‌ای داشته است.

همچنین شرکت‌های ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان و نفت و گاز پتروشیمی تامین(تاپیکو) بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس اوراق بهادار گذاشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات را امروز نماد معاملاتی صنایع شیمیایی ایران به خود اختصاص داد. همچنین نمادهای معاملاتی توسعه معادن و فلزات سایپا و زامیاد بعد از صنایع شیمیایی ایران بیشترین حجم معامله را داشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۲۳ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۷۵ میلیون و ۷۰۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۶۳ هزار نوبت دادوستد بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت داروسازی اکسیر به علت پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شد.

همچنین ۱.۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از طرف شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به صورت یکجا و نقدی به قیمت پایه هر سهم ۳۹۰ تومان در نماد شیران ۴ عرضه شد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی آما، تامین ماسه ریخته‌گری، شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران، در معاملات امروز بازگشایی شدند.

آی‌فکس امروز ۳.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱۸.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به عدد ۱۱۵ میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۱۸ میلیون و ۶۶۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۵ هزار و ۵۳۲ نوبت دادوستد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه