English

آمریکایی‌ها فولکس واگن را چپاول کردند

ارزش سهام فولکس واگن هفته گذشته پس از این‌که این شرکت کاهش ۵۶ درصدی سود ناخالص خود در سه ماهه دوم را گزارش کرد، کاهش یافت و نتایج عملیاتی مطلوب این شرکت تحت‌الشعاع هزینه‌های جدید مربوط به رسوایی تقلبی آلایندگی قرار گرفت.

آمریکایی‌ها فولکس واگن را چپاول کردند

به گزارش خبرگزاری موج، وال استریت ژورنال نوشت: عده معدودی برای این غول خودروسازی که از نرم‌افزار غیرقانونی برای دستکاری سیستم‌های کنترل آلایندگی خودروهای دیزلی و تقلب در تست‌های آلایندگی استفاده کرده است متاسف هستند، اما اکنون زمان آن رسیده که بپرسیم دادستان‌های آمریکایی تا چه میزان قادر خواهند بود از سهامداران فولکس واگن پول بگیرند.

یک قاضی‌ فدرال در سانفرانسیسکو اواخر ماه گذشته با بسته توافق فولکس واگن به ارزش ۱۴.۷ میلیارد دلار که بزرگ‌ترین توافق در تاریخ صنعت خودرو به‌شمار می‌رود، موافقت مقدماتی کرد، اما کار وکلا تازه آغاز شده زیرا این رقم بالا همه خودروهای مربوط و ادعاهای خسارت را پوشش نمی‌دهد و همچنین این شرکت ناچار است برای جریمه‌هایی که از سوی مقامات ایالتی و فدرال تعیین شده‌اند، پول بیشتری پرداخت کند.

دولت واشنگتن با ۱۷۶ میلیون دلار جریمه‌ای که هفته گذشته اعلام کرد آغازگر این جریمه ها بود.

ارزش سهام فولکس واگن از زمانی که آژانس حفظ محیط زیست آمریکا و کمیسیون منابع هوایی کالیفرنیا در ماه سپتامبر فولکس واگن را به دلیل پنهان کردن سطح بالای آلایندگی خودروهایش هدف قرار دادند بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است. اما نکته مضحک این است که این شرکت با عرضه خودروهای دیزلی که سطح آلایندگی اکسید نیتروژن آنها بالاتر از حد مجاز بوده است، گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده است در حالی که خودروهای معمولی معمولا دی‌اکسید کربن بیشتری منتشر می‌کنند.

اما قانون، قانون است. این شرکت سال گذشته به عدم صداقت خود اعتراف کرد و میلیون ها سند و میلیاردها دلار به سازمان های دولتی مختلف پرداخت کرد.

توافق فولکس واگن که در سانفرانسیسکو موافقت اولیه را دریافت کرده است این پرسش را مطرح می‌کند که چند بار و به چه میزان سهامداران فولکس واگن می‌توانند ناچار خواهند بود برای یک تخلف پول پرداخت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی