English

آینده نیسان در انگلیس در گرو توافق برگزیت است

مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری آینده در بزرگ‌ترین کارخانه خودروی انگلیس به شرایط توافق این کشور با اتحادیه اروپا درباره‌ امور گمرکی، تجارت و ورود آزاد کالاها به این بلوک بستگی خواهد داشت.

آینده نیسان در انگلیس در گرو توافق برگزیت است

به گزارش خبرگزاری موج، سال گذشته ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در انگلیس تولید شد و از هر سه خودروی تولیدشده در این کشور، یک دستگاه تولید کارخانه ساندرلند نیسان در شمال انگلیس بود. این کارخانه به عنوان یکی از بهره‌ورترین کارخانه‌های اروپا شناخته شده که در آن شاسی بلند محبوب قشقایی تولید می‌شود.

اما بیشترین تولید این پایگاه به اروپا صادر می‌شود و کارلوس گون، مدیرعامل رنو نیسان الاینس به بی‌بی سی گفت: نیسان و سایر شرکت‌ها پیش از این‌که بخواهند تصمیمات سرمایه‌گذاری جدیدی بگیرند، منتظر مشاهده نتایج مذاکرات بریگزیت هستند.

به گفته وی، مساله مطرح این است که از نظر گمرکی، تجارت و واردات محصولات به اتحادیه اروپا چه اتفاقی خواهد افتاد. همه این موارد عوامل بسیار حساسی هستند که مشخص می‌کند به چه میزان این شرکت در انگلیس به ویژه برای بازار اروپایی سرمایه‌گذاری می‌کند.

نظرسنجی‌های تجاری و آمار تولید همگی نشان داده‌اند اعتماد به اقتصاد انگلیس به دنبال همه‌پرسی ۲۳ ژوئن متزلزل شده است. بانک مرکزی انگلیس با هدف حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تبعات منفی خروج از عضویت اتحادیه اروپا، در نشست سیاست پولی پنج‌شنبه گذشته تدابیر محرک مالی به ارزش میلیاردها پوند تصویب کرد.

نیسان حدود چهار میلیارد پوند در پایگاه تولید خود در انگلیس سرمایه‌گذاری کرده، اما بسیاری از شرکت‌ها اکنون به دقت به مذاکرات رسمی در خصوص شرایط جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا که بعید است تا سال آینده آغاز شود، چشم دوخته‌اند.

تصمیمات سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو اغلب چند سال پیش از این‌که یک مدل از خط تولید خارج شود اتفاق می‌افتد که به معنای این است که تاخیر در ماه‌های آینده ممکن است به تولید و مشاغل در سال‌های پیش‌رو لطمه بزند.

بر اساس گزارش رویترز، مارگارد تاچر، نخست وزیر انگلیس در سال ۱۹۸۴ قراردادی امضا کرد تا نیسان را به منطقه محروم شمال این کشور آورده و رنسانسی در صنعت خودروی انگلیس ایجاد کند. پیش‌بینی می‌شود این صنعت تا پایان دهه جاری به رکورد تولید بالایی دست پیدا کند، اما بیش از ۶۱ درصد از رای‌دهندگانی که در ساندرلند از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند درباره‌ مهاجرت نگران شده و روسای خود را که خواستار ماندن انگلیس در این بلوک شده بودند نادیده گرفتند.

گون گفت: ساندرلند یک کارخانه اروپایی بود اما وی مطمئن است که سیاستمداران انگلیسی و اروپایی یک توافق تجاری دوستانه منعقد خواهند کرد.

وی در این باره گفت: ما خوش‌بین هستیم که سرانجام دو طرف به یک توافق دوستانه می‌رسند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی