English

تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای ۲۵۲ روستای محروم با عاملیت بانک کشاورزی

با عاملیت بانک کشاورزی و مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ۲۵۲ روستای محروم در ۱۴ استان کشور به طور همزمان وارد مدار بهره برداری از آب شرب بهداشتی شدند.

تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای ۲۵۲ روستای محروم با عاملیت بانک کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم افتتاح همزمان تصفیه خانه فاضلاب شهریار در استان تهران و طرح های آبرسانی به ۲۵۲ روستای محروم در ۱۴ استان کشور، روز چهارشنبه ۱۳ مرداد با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مهندس چیت چیان وزیر نیرو، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی و جمعی از مدیران دولتی در شهریار برگزار شد. بر اساس این گزارش، در این مراسم دکتر جهانگیری ضمن تاکید بر لزوم مدیریت بهینه اجرای طرح های آبرسانی توسط وزارت نیرو، مدیریت مصرف اب در کشاورزی، صنعت و مصارف شهری را بسیار ضروری دانست. وی مجموعه اقدامات وزارت نیرو در زمینه مدیریت اجرای بروژه های آبی از جمله انجام مطالعات دقیق درباره دشت هایی که با بحران آب مواجه هستند را بسیار موثر و قابل افتخار خواند. جهانگیری در ادامه تامین آب شرب بهداشتی برای روستاییان را از دغدغه های وزارت نیرو دانست و افزود: پروژه ملی آبرسانی روستایی سال گذشته با همکاری وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با استفاده از منابع مالی دولتی و منابع سیستم بانکی آغاز شد و تاکنون ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای این پروژه تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: روستاییان زحمتکش ترین، تولیدکننده ترین و مظلوم ترین قشر هستند و مسئولیت تامین امنیت غذایی را برعهده دارند لذا تامین آب شرب به منظور بهبود معیشت روستائیان، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و آسیب های اجتماعی، بسیار ضروری است.

شایان ذکر است به منظور تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، بهبود رفاه معیشتی و افزایش ضریب بهره مندی روستاییان از آب شرب شیرین، سالم و بهداشتی، استفاده صحیح از منابع آبی با تکیه بر توان علمی و نیروهای متخصص داخلی و به منظور افزایش توان داخلی در حوزه آب شرب، بر اساس مصوبه هیات وزیران قریب به ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته است تا با مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، برای آبرسانی به روستاهای محروم از آب آشامیدنی بهداشتی، هزینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی