English

رونق فروش در بزرگترین بازار خودروی جهان رو به پایان است

فروش خودرو در آمریکا که به احیای اقتصادی این کشور پس از بحران مالی کمک کرد، پس از شش سال رشد به نظر می رسد رو به پایان است.

رونق فروش در بزرگترین بازار خودروی جهان رو به پایان است

به گزارش خبرگزاری موج،بیشتر خودروسازان جهانی فروش ثابت یا کمتری در ماه ژوییه در آمریکا داشتند.

تحلیلگران بازار خودرو می گویند آماری که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که بازار خودروهای سبک آمریکا برای کل سال ممکن است نزدیک به رکورد فروش ۱۷.۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۵ یا کمتر از آن باشد.

فورد هفته گذشته نخستین خودروساز بزرگی بود که پایان دوران رونق صنعت خودروی آمریکا را پیش بینی کرد و پیش بینی خود از فروش کل سال را به رقم پایین‌تری بازبینی کرد، در حالیکه نسبت به وضعیت دشوارتر در نیمه دوم سال هشدار داد.

دومین خودروساز بزرگ آمریکا هفته گذشته اعلام کرد فروش خودروهای سبکش در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است، در حالیکه فروش جنرال موتورز در همین مدت حدود دو درصد کاهش یافت و فروش فیات کریسلر تنها ۰.۳ درصد رشد کرد.

فروش فولکس واگن در آمریکا که از رسوایی آلایندگی لطمه شدیدی دیده است، در ماه ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافت. فروش تویوتا ۱.۴ درصد اُفت کرد، در حالیکه هوندا یکی از معدود خودروسازان جهانی بود که افزایش چشمگیر فروش آمریکا را گزارش کرد. فروش هوندا ۴.۴ درصد و نیسان یک درصد در مدت مذکور صعود کرد.

جنرال موتورز نسبت به دورنمای شکستن شدن رکورد فروش سال گذشته در مقایسه با سایر خودروسازان خوش بینی بیشتری دارد.

این گروه خودروسازی برآورد کرد که نرخ فروش سالانه بر مبنای تطبیق یافته فصلی صنعت خودروهای سبک آمریکا در ژوییه ۱۷.۹ میلیون دستگاه بود.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، جنرال موتورز برای ماه گذشته رشد ۰.۵ درصدی خرده فروشی در بازار آمریکا را گزارش کرد که حاصل تغییر تمرکز این شرکت از فروش با حاشیه سود کمتر به ناوگان خودروهای کرایه ای و خرده فروشی بالاتر بوده است.

در این بین پایین ماندن قیمتهای بنزین، تقاضا برای مدلهای شاسی بلند و پیکاپ را قوی نگه داشته است. هوندا، جنرال موتورز و نیسان با وجود گزارش رشد فروش سدان‌های ارزان‌تر، از محبوبیت شاسی بلندهایشان ابراز رضایت کرده اند.

بسیاری از مدلهای شاسی بلند جنرال موتورز از مدل لوکس بوئیک انکلاو تا مدل ارزان‌تر شورولت تراورس محبوب بوده و فروش بعضی از آنها دو برابر شد. هجوم مصرف کنندگان به بازار شاسی بلندها، رشد ۱۹.۳ درصدی فروش مدلRAV۴تویوتا را بدنبال داشت. شاسی بلندCR - Vهوندا رکورد فروش ماهانه زد، در حالیکه مدل ارزانتر بازطراحی شده سیویک هم محبوب بود. در مدلهای نیسان، شاسی بلند کامپکت راگ فروش بالایی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی