English

۱۵۰ هزار مسافر در پی اعتصاب ایرفرانس آواره شدند

هزاران نفر در فرانسه در پنجمین روز از اعتصاب خدمه پرواز ایرفرانس که در اوج سفرهای تعطیلات روی داده است، با لغو پرواز روبرو شدند.

۱۵۰ هزار مسافر در پی اعتصاب ایرفرانس آواره شدند

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت هواپیمایی ایرفرانس اعلام کرد این اعتصاب تاکنون پروازهای حدود ۱۵۰ هزار مسافر را با مشکل روبرو کرده است.

حدود ۹۰۰ پرواز یا از هر پنج پرواز، یکی از زمان آغاز اعتصاب در روز چهارشنبه لغو شده اند و ده‌ها میلیون یورو به ایرفرانس ضرر زده اند.

بعضی از پروازها انجام گرفتند اما از آنجا تعداد مهمانداران کافی نبود، به دلایل امنیتی مسافران کمتری داشتند.

میلیونها نفر در روزهای آخر هفته از تعطیلات ماه ژوییه به خانه بازگشتند در حالیکه میلیونها نفر هم ماه جاری به تعطیلات می روند که ترافیک و شلوغی جاده‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها را بدنبال داشته است.

اتحادیه‌هایی که نماینده نیمی از اعتصاب کنندگان ایرفرانس هستند، پس از شکست مذاکرات درباره تمدید توافق درباره مقررات کار، دستمزد و ارتقا خواستار برگزاری اعتصاب شدند.

مدیریت ایرفرانس تمدید ۱۷ ماهه این توافق را که ماه اکتبر به پایان می‌رسد، پیشنهاد کرده در حالی که اتحادیه‌های مهمانداران خواستار تمدید این توافق به مدت سه تا پنج سال هستند.

کریستل اوستر، رییس اتحادیه با بیان اینکه مذاکرات به بن بست رسیده است، تهدید کرد پس از اعتصاب کنونی که روز سه شنبه به پایان می رسد، اعتصاب جدیدی را آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ایرفرانس با اعتصاب خلبانان هم روبروست. اعتصاب اول که از ۱۱ ات ۱۴ ژوئن درست پیش از آغاز یورو ۲۰۱۶ برگزار شد، حدود ۴۰ میلیون یورو(۴۵ میلیون دلار) به این شرکت خسارت زد. مدیر عامل جدید گروه ایرفرانس - کی ال ام ماه گذشته موفق شد از اعتصاب خلبانان که دومین اعتصاب در زمان برگزاری مسابقات فوتبال یورو بود، جلوگیری کند.

اتحادیه‌های خلبانان پس از این‌ که مدیرعامل ایرفرانس - کی ال ام پیشنهاد کرد مقررات دستمزد جدیدی که مورد مخالفت خلبانان قرار گرفتند در قبال یک مصالحه چهارماهه متوقف شود، با لغو اعتصاب موافقت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی