English

تولید بذر گواهی شده برنج افزایش می‌یابد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی در موضوع اقتصاد مقاومتی، تکنولوژی اصلاح بذر را در برنامه دارد، گفت: با تکنولوژی اصلاح بذر، تولید بذر گواهی شده برنج افزایش می یابد.

تولید بذر گواهی شده برنج افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج، اسکندر زند در حاشیه نشست با مدیران و محققان معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در موضوع اقتصاد مقاومتی، تکنولوژی اصلاح بذر را در برنامه دارد.

وی با بیان اینکه با استفاده از بذرهای گواهی شده محصول شالیکاران افزایش می یابد، افزود: تا دو سال آینده، رقم‌های برنج در مازندران بومی و با بذرهای گواهی شده کشت خواهد شد. معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کنون در زمینه خود اتکایی کشور در تولید برنج در حدود ۶۵ درصد این هدف قرار داریم، افزود: این وزارتخانه در راستای حفظ بستر و تولید برنج در کشور به دنبال افزایش ضریب استفاده از مکانیزاسیون دراین بخش از مرحله کاشت تا برداشت محصول است. وی گفت: مکانیزاسیون و اجرای طرح تسطیح و یکپارچه‌سازی ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران و گیلان، تولید برنج را افزایش خواهد داد.اجرای طرح ردیابی و تکنولوژی اصلاح بذرربیع فلاح جلودار نیز در این نشست گفت: طرح ردیابی و کدگذاری محصول برنج استان با هدف حمایت از تولید و کشاورزان و جلوگیری از قاچاق برنج اجرا می‌شود. وی افزود: ایجاد امکان ردیابی محصول برنج، بررسی فنی و بهداشتی و تشدید نظارت بر تولید و عرضه این محصول از نظر ایمنی و سلامت ضروری است. استاندار مازندران گفت: کدگذاری سبب شناسایی بهتر برنج‌های باکیفیت شالیکاران مازندرانی از برنج‌های تقلبی دربازار و کوتاه شدن دست سودجویان در مخلوط کردن چند رقم برنج در بازار و تحویل آن به مصرف کنندگان خواهد شد. فلاح ادامه داد: اکنون با یک تصمیم قاطع، با عوامل توزیع وخرده فروشی برنج های خارجی در مازندران برخورد جدی می‌شود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی