English

نفت ۴۲ دلاری شد

نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی و تشدید مازاد عرضه نفت در بازار موجب شده تا قیمت نفت در هر دو سوی آتلانتیک به پایین ترین رقم ها از ماه آوریل تاکنون برسد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که کند شدن رشد اقتصادی نگرانی ها از تشدید مازاد عرضه نفت و فرآورده های نفتی در بازار را افزایش داده، قیمت نفت امروز کاهش یافت و رکورد دیگری به عنوان پایین ترین رقم از ماه آوریل تاکنون به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۸ سنت، معادل ۰٫۷ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۴۲ سنت رسید که پایین ترین رقم از ماه آوریل تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲۷ سنت، معادل ۰٫۷ درصد کاهش همراه بود و به ۴۰ دلار و ۸۷ سنت رسید. اکنون قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به بالاترین رقم های ماه ژوئن حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. از آنجایی که پالایشگاه ها با استفاده از فرصت ارزان شدن نفت، سوخت زیادی تولید کرده اند، حاشیه سود پالایشگاه ها در آمریکا، اروپا و آسیا به شدت کاهش یافته و این مسئله سبب کاهش درآمد تولید کنندگان نفت و پالایشگاه هایی نظیر رویال داچ شل شده است. جیسون گامل، تحلیلگر بانک جفریز در این باره گفت: «ما انتظار داریم فصل تعمیرات که در پیش است در کنار کاهش رشد اقتصادی موجب کاهش قیمت فرآورده های نفتی شود… و این کاهش با تاثیر گذاری بر میزان تقاضا برای نفت، تاثیری منفی بر قیمت نفت برنت در کوتاه مدت بگذارد.» در بخش عرضه، صادرات نفت ایران به ۴ مشتری عمده آسیایی اش در ماه ژوئن نسبت به یک سال قبل ۴۷٫۱ درصد افزایش یافته و به ۱٫۷۲ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم در بیش از ۴ سال گذشته بوده است. این افزایش فروش نفت ایران نشان می دهد که تهران تلاش های گسترده ای را برای باز پس گیری سهم خود از بازار نفت پس از لغو تحریم ها آغاز کرده است. بانک گلدمن ساکس اعلام کرد، به دلیل مازاد عرضه فعلی، انتظار ندارد در آینده نزدیک ترمیم عمده ای در قیمت نفت صورت بگیرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی