English

بانک‌های خوزستان در زمینه اعطای تسهیلات فعال‌تر عمل کنند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت گفت: ‌سیاست و اهداف دولت در بخش صنعت، حمایت منطقی و اثر بخش از فعالیت‌های انجام گرفته در این حوزه در ابعاد مختلف است تا مشکلات تولیدکنندگان در حوزه صنعت کاهش پیدا کند.

بانک‌های خوزستان در زمینه اعطای تسهیلات فعال‌تر عمل کنند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین ‌ابویی مهریزی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و روز حمایت از صنایع کوچک که امروز، ۶ مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ‌رفع مشکلات تولیدکنندگان، ارتقای سطح توانمندی در دو بخش عرضه و تقاضا و ایجاد توازن میان این دو بخش از مهمترین مسایلی است که در این وزارتخانه به آن توجه می‌شود.

وی افزود: ‌ حمایت از فعالیت صنایع کوچک نیز در دستور کار قرار دارد تا بتوان توجه به این صنایع را افزایش داد زیرا صنایع کوچک از امکانات فراوانی مانند صنایع بزرگ برخوردار نیستند و کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

ابویی با اشاره رفع مشکلات ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در کشور عنوان کرد: ‌ تمرکز بر روی حل مشکلات و معضلات صنایع کوچک و متوسط در کشور است که طبق این تکلیف ستاد تسهیل در تمام استان‌ها فعال شده است.

وی گفت: ‌ برای تامین منابع مالی و استفاده از تسهیلات احیاگر تاکنون ۳۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند که ۱۳ هزار واحد از این تعداد متقاضی تسهیلات جهت سرمایه در گردش بوده‌اند. همچنین علاوه بر واحدهای تولیدی ۳ هزار طرح نیز در این سامانه ثبت شده و خواهان دریافت تسهیلات هستند.

ابویی تصریح کرد: کارگروه ستاد تسهیل در استان‌ها مسئول بررسی درخواست‌ها برای واحدهای متقاضی و ثبت نام شده در سامانه بهین یاب است که این کارگروه باید طبق دستورالعمل‌ها مراحل بررسی را انجام داده و پس از تایید، واحدهای مربوطه را به بانک‌ها معرفی کند.

وی ادامه داد: در بخش صنعت ‌تاکنون ۶۱۵۰ درخواست برای سرمایه در گردش و همچنین ۱۲۳۳ درخواست برای سرمایه ثابت به بانک‌ها معرفی شده که عمدتا مربوط به طرح‌های نیمه تمام بوده است و در بخش کشاورزی نیز ۲۳۰۰ طرح جهت اخذ سرمایه در گردش و ۶۱۶ طرح برای دریافت سرمایه ثابت به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

ابویی اظهار کرد: ‌حدود ۱۲ هزار طرح از ۳۷ هزار طرح ورودی در کارگروه ستاد تسهیل استان‌ها پس از بررسی تایید و به بانک ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها نیز حداکثر یک ماه فرصت دارند تا پس از بررسی، تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول مدت استقرار دولت امید عنوان کرد: ‌ رتبه ایران در ابتدای کار دولت در حوزه کسب و کار از میان ۱۷۸ کشور جهان، ۱۵۲ بود که اکنون به ۱۱۸ کاهش یافته است و امیدواریم این رتبه به زیر ۱۰۰ نیز کاهش پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ‌رشد اقتصادی در سال ۹۱ در بخش صنعت ۶٫۸ - درصد بوده که این میزان در سال ۹۳ به ۶٫۷ درصد و در سال ۹۴ به صفر رسید که این مساله به دلیل مشکلات ایجاد شده در بحثقیمت نفت بود.

ابویی ادامه داد: ‌ در سال ۹۲ مجموعه تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها به بخش صنعت ۱۰۲ هزار میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های دولت این میزان در سال ۹۴ به ۱۷۹ هزار میلیارد تومان رسید که البته پیگیر عدد بالاتری در این زمینه هستیم.

وی گفت: ‌ برای سال ۹۵ ستاد اقتصاد مقاومتی ۷ پروژه به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول کرده که تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و راه‌اندازی ۳۶ طرح مهم ملی از مهمترین این پروژه‌ها هستند.

وی در خصوص وضعیت خوزستان برای دریافت تسهیلات احیاگر صنایع عنوان کرد: ‌ در استان خوزستان تاکنون ۴۵۴ واحد صنعتی کوچک و متوسط درخواست دریافت سرمایه در گردش داشته‌اند و همچنین ۸۷ طرح نیمه تمام نیز برای دریافت تسهیلات درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

ایوبی افزود: ‌در بخش کشاورزی نیز ۵۴۵ درخواست برای دریافت تسهیلات به منظور سرمایه در گردش ارائه شده است که پس از بررسی در کارگروه ستاد تسهیل استان به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ‌ عملکرد بانک‌ها در خوزستان متناسب با میزان معرفی واحدهای متقاضی جهت دریافت تسهیلات نبوده و امیدواریم بانک‌های خوزستان در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی