English

کره جنوبی و امارات برای اداره کردن نیروگاه هسته‌ای براکه توافق کردند

شرکت انرژی(KHNP) کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که برای اداره کردن چهار راکتور در حال ساخت نیروگاه هسته‌ای براکه امارات تا سال ۲۰۳۰ با این کشور به توافق رسیده است.

کره جنوبی و امارات برای اداره کردن نیروگاه هسته‌ای براکه توافق کردند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بنا بر این توافق که در تاریخ ۲۰ جولای در ابوظبی به امضا رسید شرکتKHNPکره مسوول فعالیت چهار راکتور پیشرفته‌یAPR - ۱۴۰۰در حال ساخت در امارات خواهد بود. این نخستین قرارداد یک شرکت کره‌ای در این نوع با یک شریک خارجی است.

در این توافق که از می ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد، شرکت کره‌ای هر سال ۲۱۰ نفر از کارکنان خود را برای اداره کردن راکتور به امارات اعزام خواهد کرد.

شرکت انرژی هسته‌ای امارات(ENEC) قرار است هزینه‌ی اداره کردن این راکتورها را بر عهده بگیرد، ارزش این توافق حدود ۸۷۸ میلیون دلار از جمله پرداخت مخارج زندگی کارکنان کره‌ای خواهد بود.

امارات متحده‌ی عربی تلاش کرده است تا بهره‌برداری بیش‌تری از منابع بادوام انرژی داشته و وابستگی به منابع فسیلی را کاهش دهد.

رسانه‌های کره‌ای اعلام کرده‌اند که توافق اخیر احتمالا باعثآن خواهد شد تا این کشور در آینده به توافق‌های هسته‌ای بیش‌تری با امارات دست یابد.

در سال ۲۰۰۹، ‌ ائتلاف چند شرکت کره‌ای به رهبری شرکت دولتی برق کره توانست به یک توافق ۲۰ میلیارد دلاری برای ساخت ۴ راکتور هسته‌ای با امارات دست یابد که نخستین صادرات تجهیزات هسته‌ای کره جنوبی به حساب می‌آید.

سال گذشته پارک گئون‌ های، رییس‌جمهور کره جنوبی برای بازدید از مراسم نصب یکی از راکتورهای ساخته شده‌ی کره‌ای در نیروگاه هسته‌ای براکه به امارات سفر کرد.

هم‌چنین اخیرا شرکتKHNPیک توافق دیگر به نام توافق خدمات حمایت فعالیت را با شرکتENECامارات به امضاء رساند.

بنابر گفته‌ی رییس این شرکت کره‌ای، اداره کردن راکتورهای این نیروگاه در امارات برای صنایع کره‌ای فرصتی بی‌سابقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه