English

تراز تولید و مصرف گندم کشور امسال مثبت می شود

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: خرید تضمینی گندم امروز از مرز هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تن گذشت که این میزان خرید، ۵۰۰هزار تن بیشتر از کل خرید تضمینی گندم در سال ۱۳۹۴ است.

تراز تولید و مصرف گندم کشور امسال مثبت می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،محمود حجتی با تشکر از زحمات کشاورزان و تولید کنندگان کشور، از استمرار خرید تضمینی گندم در استان های مختلف خبر داد گفت: با تفضل خداوند متعال با توجه به روند خرید، پیش بینی می کنیم که خرید گندم امسال از مرز ۱۰ میلیون تن خواهد گذشت و قطعاً تراز بین تولید گندم و مصرف کشور مثبت و ذخایر گندم کشور نیز اضافه خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با کمک دولت ظرف دیروز و امروز ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از طلب تولید کنندگان تامین و پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و تلاش جدی و همه جانبه برای تامین باقی مانده طلب کشاورزان ادامه دارد. وی اظهار امیدواری کرد در فرجه مناسبی این طلب تامین و پرداخت شود. شایان ذکر است بعد از خودکفایی کشور در تامین گندم مورد نیاز در سال ۱۳۸۳، ایران امسال برای دومین بار در زمینه تولید گندم خودکفا می شود و زحمات تولید کنندگان گندم در کشور و پشتیبانی همه جانبه دولت و وزارت جهاد کشاورزی موجب دستیابی کشور به این دستاورد مهم خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه