English

ارزش معاملات امروز فرابورس به مرز ۸۰۰ میلیارد ریال رسید

فعالیت امروز بازار فرابورس در شرایطی پایان یافت که ارزش معاملات آن به مرز ۸۰۰ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات امروز فرابورس به مرز ۸۰۰ میلیارد ریال رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فرابورس ایران در روز ۲۷ تیرماه، بازار فرابورس با خرید و فروش ۲۷۴ میلیون ورقه بهادار در ۲۴ هزار نوبت به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال به کار خود خاتمه داد.

در همین حال با رشد ۱٫۵ واحدی شاخص کل فرابورس ایران نسبت به دیروز، آیفکس رقم ۷۷۱٫۹۵ واحد را به ثبت رساند و معاملات بانک دی و نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر را بر شاخص گذاشتند.

امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا۶ با دادوستد حدود ۱۳۳ هزار و ۵۰۹ ورقه به ارزش ۱۱۸ میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. در ۵ نماد اسناد خزانه اسلامی هم در مجموع، ۱۶۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال مبادله شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز جاری متعلق به نماد تابان هور بود به طوری که ۲۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، ۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار اوراق بهادار به ارزش ۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم و ارزش معاملات به نام سرمایه‌گذاری مسکن الوند ثبت شد. همین طور، ۹۶ میلیون و ۷۲۰ هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش ۳۰۴ میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش در این بازار در اختیار ذوب آهن اصفهان بود.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به یک میلیون و ۶۱۰ هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های زرین معدن آسیا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران و توکا رنگ فولاد سپاهان بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های بیمه سامان، نیرو سرمایه و بیمه کوثر بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن ضمن افزایش قیمت در بازه ۹۰۰ تا ۹۳۰ هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد فروردین‌ماه ۹۴ بود.

در روز یکشنبه نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و شرکت نفت پاسارگاد و نماد معاملاتی شرکت زرین معدن آسیا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بازگشایی شد.

همچنین، نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و شرکت نفت پاسارگاد و نماد معاملاتی شرکت زرین معدن آسیا، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، متوقف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی