English

علی سیدزاده در گفتگو با موج مطرح کرد؛

هدر رفت ۱۳ درصدی آب تولیدی در تهران

مدیرکل مصرف آبفا گفت: سالانه در تهران حدود 4.5 میلیارد متر مکعب آب در تهران مصرف می شود که حدود 3200 میلیارد متر مکعب در بخش خانگی است و 25 درصد از آب مصرفی مربوط به بخش بدون درآمد است که 13 درصد از آن هدر رفت آب در بخش تاسیسات است.

هدر رفت 13 درصدی آب تولیدی در تهران

مدیرکل مصرف آبفا در حاشیه نمایشگاه صنعت آب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بهینه‌سازی مصرف آب نیازمند تغییر تعرفه، آموزش و اقدامات فنی است: گفت: به طور کلی تغییر در میزان مصرف آب به مولفه های مختلفی همچون شیوه زندگی مردم، وضعیت اقلیم منطقه و ... بستگی دارد. برای نمونه در ایران میانگین سرانه مصرف خانگی آب 150 لیتر در شبانه روز بوده، این در حالی است که در تهران این آمار به بیش از 180 لیتر مصرف در شبانه روز می رسد.

علی سیدزاده با بیان اینکه امسال بارش‌های باران باعث شد این ذهنیت در مردم به وجود بیاید که در سال 98 با مشکل کم آبی مواجه نیستیم و همین مسئله میزان مصرف آب در سال جاری افزایش یافت، افزود: در شرایط کنونی باید سازمان صدا و سیما و آموزش پرور در زمینه آموزشی فعالیت کنند که در صدا و سیما اقدام چندانی در این زمینه انجام نشده است، در بخش فنی نیز اقداماتی همچون تعمیرات و اصلاح انشعابات آب و تعویض کنتورهای خراب مشترکین، نصب شیرهای فشار شکن در مناطقی که فشار آب زیاد است انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه نصب کنتورهای هوشمند برای منازل به صورت آزمایشی انجام شده است است، تصریح کرد: در حال حاضر در اجرای هوشمندسازی کنتورهای خانگی مشکلات عدیده ای وجود دارد.

مدیرکل مصرف آبفا با تاکید بر اینکه در تهران سالانه 6 میلیارد متر مکعب آب مصرف می شود، اظهار کرد: در مقابل سالانه در تهران حدود 4.5 میلیارد متر مکعب آب در تهران مصرف می شود  که حدود 3200 میلیارد متر مکعب در بخش خانگی مصرف می شود.

او با تاکید بر اینکه 25 درصد از آب مصرفی مربوط به بخش بدون درآمد است، تصریح کرد: حدود 13 درصد از این میزان آب بدون درآمد شامل هدر رفت آب در بخش تاسیسات است.

او با بیان اینکه در ایران دو استان تهران و البرز بیشترین مصرف آب خانگی دارند، تصریح کرد: در شرایط کنونی در برخی استان ها مصرف آب کمتر از نرم استاندارد است. در خال حاضر مدیریت مصرف به متغییرهای مختلف بستگی دارد، در واقع مدیریت مصرف آب به ارگان های مختلف بستگی دارد که تولید و توزیع آب تنها به عهده وزارت نیرو است و بخش های آموزشی بر عهده ارگان های دیگر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی