English

کنسرسیوم زیتون به زودی تشکیل می شود

کنسرسیوم زیتون با مشارکت تشکل ها و با هدف حضور پایدار برندهای معتبر داخلی این محصول در بازار ایران و سایر کشورها به زودی تشکیل می شود.

کنسرسیوم زیتون به زودی تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،محمد رمضانی ملک رودی مجری طرح زیتون افزود: با پیشنهاد دفتر زیتون مبنی بر تشکیل کنسرسیوم زیتون تاکنون ۱۵ شرکت فرآوری کننده این محصول که دارای برندهای شناخته شده هستند، برای عضویت اعلام آمادگی کرده اند.

وی اظهار داشت: با وجود آن که طی دو دهه اخیر برندهای خوبی در استان ها در حوزه فرآوری زیتون ایجاد شده، اما به علت کوچک بودن سرمایه و عملکرد جزیره ای شان، هنوز نتوانسته اند در برابر برندهای خارجی رقابت کنند و در بازار داخل و خارجی حضور دائم داشته باشند. رمضانی ملک رودی ادامه داد: با تشکیل کنسرسیوم، شرکت های معتبر فرآوری کننده زیتون می توانند با هم متحد شوند و به طور مشترک در بازار این محصول فعالیت کنند. وی خاطر نشان کرد: اکنون ۸۰ درصد صادرات و تجارت محصولات کشاورزی در قالب تشکل ها و اتحادیه ها صورت می گیرد و تشکیل کنسرسیوم زیتون به توسعه صادرات این محصول کمک خواهد کرد. مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در همین حال جلوگیری از قاچاق روغن زیتون، رقابت صحیح با واردات و کوتاه شدن دست واسطه ها را از دیگر مزیت های تشکیل کنسرسیوم زیتون دانست. وی اظهار داشت: ایجاد کنسرسیوم زیتون موجب می شود هزینه های بعد از تولید کاهش یابد و محصولات تقریبا به طور مستقیم و با کیفیت بالاتر به دست مصرف کننده برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه