English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی قیمت طلا در فروردین ۹۸/رشد ۱۱ درصدی نرخ طلا در ۴ روز

قیمت طلا در چند روز اخیر متأثر از خبرهای سیاسی و فشارهای دولت آمریکا علیه ایران روند صعودی داشته است و پیش‌بینی می شود در چند روز آینده بار دیگر قیمت ارز و طلا به کانال واقعی خود برگردد.

پیش بینی قیمت طلا در فروردین 98/رشد 11 درصدی نرخ طلا در 4 روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بازار ارز و سکه ایران در چند روز اخیر با نوسانات جدید همراه شده است، به گفته برخی از کارشناسان این تغییر قیمت ها در نتیجه تصمیم غیرقانونی اخیر آمریکا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بوده است، این اتفاق اگرچه عصر 19 فروردین رخ داد، اما از آنجایی که حواشی مربوط به خبر آن از چند روز پیش منتشر شده بود تأثیر خود را برای افزایش قیمت ارز گذاشته بود، از طرف دیگر باعث شده تقاضا برای خرید برخی محصولات افزایش یابد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره تغییرات جدیدی که در بازار طلا و سکه به وجود آمده است، گفت: در روزهای اخیر بازار طلا هیجانی و تحت تأثیر شوک خبرهای سیاسی تغییر کرده است.

محمد کشتی آرا با بیان اینکه این فضای جدید تقاضای برای خرید طلا را افزایش داده است، افزود: با توجه به اینکه این خبرهای سیاسی ابتدا باعث شوک در بازار ارز شده بود و میدان فردوسی جلوی صرافی ها بسیار شلوغ شد بود ورود موج گرانی ارز روی قیمت سکه و طلا  عجیب نبود، هرچند در برخی مواقع قیمت طلا روی نرخ ارز تأثیر می گذارد، در برخی مواقع نیز تأثیر ارز روی قیمت سکه و طلا قابل‌مشاهده است.

او با تأکید بر اینکه در چهار روز گذشته قیمت سکه 11 درصد افزایش یافت، تصریح کرد: در نتیجه فضای خبر اضافه کردن نام سپاه از سوی دولت آمریکا در فهرست گروه های تروریستی قیمت ها افزایش پیدا کرد و از امروز به بعد بازار سکه و طلا نیز به سمت قیمت اصلی پیش خواهد رفت و کنترل بانک مرکزی برای ایجاد ثبات قیمت باید عمل کند.

کشتی آرا با اعلام اینکه امروز نمی توان نقطه تعادلی برای قیمت طلا تعیین کرد، تصریح کرد: در یک سال اخیر با توجه به اینکه متغیرهای زیادی روی بازار تأثیر گذاشته و از قبل قابل پیش‌بینی نبوده، از این رو امروز نیز نمی‌توان درصد تورم در سال 98 و میزان تأثیر آن در بازار طلا را پیش‌بینی کرد. به عبارت دیگر در حال حاضر که مصاحبه انجام می شود نمی توان تا یک ساعت آینده قیمت طلا را پیش بینی کنید.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل نوسانات بالای قیمت ها، دیروز معاملات هر سکه با حاشیه ریسک 5 درصدی انجام می شد، تصریح کرد: بازار سکه از سال گذشته با رکود همراه بوده است و 30 درصد واحدهای صنف طلا در سال 97 تعطیل شدند و این مسئله درنتیجه کاهش قدرت خرید مردم بود و ادامه این روند تأثیرات منفی در بازار طلا خواهد داشت.

تولید تنها راهکار ایجاد تعادل در بازار است

روز گذشته به دلیل فضای سیاسی تقاضا برای خرید ارز و طلا افزایش یافت، این اتفاق که تازه نیست و پیش از این نیز بارها رخ داده بود و همواره در چنین شرایطی دلال ها وارد عرصه می شوند تا به دور از منافع ملی تنها به سودهای بادآورده برسند.

یک عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه افزایش کنونی قیمت یک شوک موقتی است، گفت: از آنجایی که در مدت 2 هفته تعطیلات نوروز معاملات برای خرید طلا و ... کاهش یافته بود، از این رو انتظار می رفت بعد از تعطیلات قیمت طلا تا حدودی افزایش یابد.

عباد اله ولی با تأکید بر اینکه تنها راهکار عبور از مشکلات کنونی رونق تولید است، افزود: تنها در شرایطی که اقتصاد کشور رونق داشته باشد و میزان گردش سرمایه بالا برود میزان ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزها نیز بالا می‌رود، از این رو باعث می شود که تاحدودی نوسانات ارزی ناشی از تحریم ها کاسته شود. از طرف دیگر اشتغال ناشی از تولید با ثبات به اقتصاد خانوارها نیز کمک خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی