English

نقش آفرینی اپراتورهای تلفن همراه در مهار التهابات حاصل از وقوع سیل

فعالسازی«هشدار شرایط بحرانی» در استان های سیل زده دومین گام در راستای کمک به مدیریت بحران در مناطق خسارت دیده مازندران و گلستان، بعد از ارائه سرویس رایگان مکالمه و پیامک بود؛ تا به این طریق اپراتورها ضمن کمک به مردم سیل زده، نقش فعالی را در آرام سازی فضا و همراهی با کمیته مدیریت بحران ایفا کنند.

نقش آفرینی اپراتورهای تلفن همراه در مهار التهابات حاصل از وقوع سیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در چند روز اخیر وقوع سیل در استان های شمالی و غربی کشور باعث بروز نگرانی های در مردم استان های مختلف به ویژه ساکنان اطراف مسیرهای رودخانه ای شده بود، از این رو اطلاع رسانی دقیق، مهمترین رکن در جلوگیری از بروز حوادث جدید بود؛ حال با توجه به اینکه در شبکه های اجتماعی خبرهای متناقضی منتشر و گاهی باعث تشویش اذهان عمومی نیز می شد، اطلاع رسانی از طریق پیامک ضمن سرعت، بهترین و مطمئن ترین گزینه برای هدایت افکار عمومی و اطلاع رسانی برای جلوگیری از تکرار حوادث گذشته بود، زیرا در منطقه گلستان اگر پیش از حادثه مردم مطلع بودند، میزان خسارت ها به شدت کاهش می یافت.

حال با توجه به شرایط به وجود آمده در چند روز اخیر، همراه اول سرویس  CBبرای پخش فراگیر پیام به کاربرانی که در محدوده خطر یا بلایای طبیعی هستند را فعال کرد.
این سرویس که پیام کوتاه فراگیر نیز نامیده می شود، در یک محدوده جغرافیایی از یک مبدأ به چندین مقصد پیامک ارسال می کند، از این رو مدیریت بحران با اطلاع رسانی دقیق در دستور کار قرار دارد. 
این سرویس قابلیت انتشار پیغام در محدوده‌ای به کوچکی یک سلول رادیویی و بزرگی یک کشور را دارا است؛ اخیرا و هم زمان با راه اندازی این سرویس، اسدالله دهناد مدیر مخابرات منطقه قم در جلسه روز سه شنبه شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان گفت « سامانه هشدار شرایط بحرانی در همراه اول راه‌اندازی و حدود چهار میلیون پیامک برای  مشترکان این اپراتور ارسال شد که 150 هزار پیامک در دو مرحله در محدوده شعاع دو کیلومتری رودخانه قمرود ارسال و باعث خارج شدن خودروها در حداقل زمان ممکن از مسیر این رودخانه شده است.
آگاه‌سازی مردم قم نسبت به احتمال وقوع سیل و تخلیه مناطق موردنظر از طریق پیامک از دیگر کاربردهای سامانه هشدار اپراتور اول پس از فعالسازی آن در استان گلستان بوده است؛ به طوری که مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم، تاکید کرده است که سامانه «هشدار شرایط بحرانی» همراه اول توانست خودروهای حاضر در مسیر رودخانه را از محوطه خارج کند و اطمینان خاطر را در شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد کرده است.
البته با وجود اینکه تمامی اپراتورهای تلفن همراه در مناطق سیل زده حاضر و مشغول پایدار نگاه داشتن شبکه در آن نقاط هستند، اما اپراتور اول ارتباطی با نقش آفرینی متمایز نسبت به سایر فعالان این حوزه، دست به اقداماتی ویژه برای نخستین بار زد تا وضعیت نابه سامانی حاصل از شرایط بحرانی در مناطق سیل زده را به حداقل کاهش دهد.
این اقدامات شرکت ارتباطات سیار ایران مورد توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم قرار گرفت و انتظار می رود سایر فعالان بازار ارتباطی به تأسی از راهی که همراه اول آغازگر آن بوده، به حل مشکلات ناشی از وقوع حوادث و بلایای طبیعی کمک کنند تا بتوانیم آینده بهتری را برای این سرزمین متصور شویم.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه