English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

تعهد مسئولان حوزه حمل و نقل جاده به راننده ها و تشکل ها

وزیر راه و شهرسازی از همه مدیران کل استان ها و رییس و معاونان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا در جایگاه روبروی حضار و نمایندگان راننده ها و تشکل های حمل و نقل تعهد بدهند که حداکثر همکاری را با آن ها خواهند داشت.

تعهد مسئولان حوزه حمل و نقل جاده به راننده ها و تشکل ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در پایان مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، راننده و راهداری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر در کاریی تنها به صدور بخشنامه پرداخته شود به طور قطع  آن کار تعطیل خواهد شد، گفت: در حال حاضر ارتقای ایمنی جاده و هوشمند سازی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است، در واقع در عین حال که ایمنی را افزایش می دهیم باید به افزایش راندمان و بازدهی اقتصادی بپردازیم.

محمد اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای حمل و نقل اهمیت بالایی دارد، افزود: پیش از این ایران بیشترین کامیون ها استفاده می کرده است، بنابراین امروز نباید کامیونی را وارد کنیم که بیشترین عذاب را برای راننده و جاده دارد.

او با بیان اینکه شرکت ها باید قدرت نظارت بر ناوگان داشته باشد، تصریح کرد: شرکت ها باید پاسخگوی ناوگان خود باشد و به طور قطع به این هدف خواهیم رسید.

اسلامی با بیان اینکه امروز باید مشکلات حوزه حمل و نقل باید فهرست شوند، تصریح کرد: باید بازسازی سازمانی و ساختاری انجام دهیم تا تقسیم کار شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرصت ها وجود دارد و امروز قابلیت کافی نداریم، تصریح کرد: در زمانی که در مازندران استاندار بودم یکی از مشکلات ما نبود کامیون های مناسب یخچال دار مناسب بود و تنها می توانستیم 5 هزار تن در روز صادر کنیم در حالی که تا 200 هزار تن تقاضا وجود داشت و این میزان تقاضا پاسخ داده نمی شد. 

او با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل جاده ای ما باید در درون خودش قدرت لجستیک داشته باشد، تصریح کرد: تشکل ها باید در بخش پشتیبانی و تعمیرات فعال شوند، امروز برای یک لاستیک 200 دلاری ارز 4200 تومانی تخصیص می یابد. حتی برای تولیدکننده های لاستیک نیز ارز 4200 تومانی برای واردات تخصیص می یابد که این موضوع می تواند گشایشی برای ایجاد لجستیک باشد.

اسلامی با بیان اینکه ظرفیت تدارکات ایجاد شود، گفت: درصورتی که این اقدامات انجام شود ما نیز ارز 4200 تومانی تخصیص خواهیم داد.

در پایان این جلسه وزیر راه و شهرسازی از همه مدیران کل استان ها و رییس و معاونان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا در جایگاه روبروی حضار و نمایندگان راننده ها و تشکل های حمل و نقل تعهد بدهند که حداکثر همکاری را با آن ها خواهند داشت.

همچنین در پایان این جلسه از برترین های حوزه حمل و نقل تقدیر شد و از دو سامانه راهبران حمل و نقل و سامانه ایمن سازی جاده ها رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه