English

مدیرعامل راه آهن در گرامیداشت هفته حمل و نقل

۹۳ درصد مصرف انرژی در حمل و نقل جاده ای مصرف می شود/شورای رقابت در حمل و نقل ریلی ایجاد می شود

سعید محمدزاده گفت: با توجه به اینکه صرفه اقتصادی شرکت های حمل و نقل به ویژه در بخش ریل با چالش های جدی مواجه است به زودی شورای رقابت در بخش حمل و نقل ریلی ایجاد خواهد شد.

93 درصد مصرف انرژی در حمل و نقل جاده ای مصرف می شود/شورای رقابت در حمل و نقل ریلی ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت راه آهن در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل با اشاره به اینکه حمل و نقل دومین مصرف کننده انرژی در کشور است، گفت: در حال حاضر 93 درصد مصرف انرژی حمل و نقل در بخش جاده است که اگر سهم حمل و نقل ریلی محقق شود و از 13 درصد به حدود 30 درصد برسد مصرف انرژی در حمل و نقل کاهش خواهد یافت.

سعید محمدزاده با تاکید بر اینکه هرجا راه آهن به دنبال حذف منفعت بخش خصوصی است تذکر داده شود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه گذاری نخواهد داشت، بنابراین راه آهن به دنبال حذف منافع بخش خصوصی نیست و ما باید به دنبال هم افزایی باشیم.

او با اشاره به اینکه در یکسال گذشته با وجود نوسانات نرخ ارز راندمان بخش ریل مثبت بوده است، افزود: از سال 92 تا سال 92 از 22 میلیارد کیلوتن به 30 میلیارد کیلو تن رسیده ایم که اتفاق بزرگی است و امیدواریم در سال 98 نیز همین اتفاقات بزرگ رخ دهد.

او با تاکید بر اینکه اگر به صرفه اقتصادی شرکت های حمل و نقل توجه نشده اتفاق بدی خواهد افتاد، گفت: به زودی شورای رقابت در بخش حمل و  نقل ایجاد خواهد شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه