English

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

پیشنهاد اتصال ریلی غرب کشور به بنادر جنوب/سال ۹۸ و ۹۹ سال توسعه آزادراهی خواهد بود

خادمی گفت: در حال حاضر 60 درصد جمعیت کشور در منطقه غرب کشور مستقر هستند که بیشتر مبادلات کالایی را در منطقه جنوب غرب کشور انجام می دهند امیدواریم که پیشنهاد توسعه ریلی این منطقه و اتصال به جنوب در بودجه اعتبار لازم را دریافت کند

پیشنهاد اتصال ریلی غرب کشور به بنادر جنوب/سال 98 و 99 سال توسعه آزادراهی خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به اینکه حمل و نقل زیرساخت سایر بخش ها است گفت: در حال حاضر 13 هزار و 90 کیلومتر متر ریل داریم که 9 هزار کیلومتر بعد از انقلاب احداث شده است. همچنین در بخش بزرگراهی هیچ اقدامی قبل از انقلاب نداشته ایم که امروز به 16 هزار و 20 کیلومتر مسیر بزرگراهی رسیده است و راه اصلی و درجه دو که در آن زمان معمول بوده مسافت آن به 47 هزار کیلومتر بوده که امروز به 108 هزار کیلومتر جاده اصلی، جاده درجه دو و درجه سه دست پیدا کرده ایم و در بخش جاده روستایی نیز از 3 هزار کیلومتر در سال 57 به 104 هزار کیلومتر جاده روستایی آسفالته رسیده ایم که نشانه توجه به بخش محروم است.

خادمی با بیان اینکه در بخش ریلی 3193 کیلومتر مسیر در حال احداث داریم، افزود: همچنین 5200 کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه است که با توجه به اینکه 10 هزار کیلومتر ریل به سازمان برنامه تعهد داریم این پروژه ها تا رسیدم به این عدد ادامه خواهد یافت که تا امروز 3 هزار کیلومتر ریل ایجاد شده است. همچنین 1167 کیلومتر بزرگراه در دست اجرا داریم که با توجه به اینکه در سال هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی و آزاد راهی ساخته می شود هدفگذاری ها محقق می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر اینکه آزادراه تهران شمال پیشرفت 92 درصدی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بخشی تاسیسات مکانیکی و برقی به دلیل تحریم ها محدودیت های ایجاد شده امیدواریم موانع رفع شود. با این حال 55 درصد مسیر روسازی بتنی شده و 45 درصد باقی مانده است. به طور کلی می توان درباره پروژه های این بخش بگویم که سال 98 و 99 توسعه آزاد راهی محسوس خواهد بود. 

او با تاکید بر اینکه نخستین قرارداد ریلی ملی به میزان 15 هزار تن با ذوب آهن اصفهان منعقد شده است، گفت: در حال حاضر مسیر قانونی برای خرید ریل از ذوب آهن با این قرارداد باز خواهد شد که به هر میزان ریل تولید کنند خریداری کنیم.

او با بیان اینکه اینکه 970 کیلومتر مسیر ریلی از سال 92 تاکنون پایان 97 باید انجام می شد، افزود: در حال حاضر ریل گذاری این مسیرها تمام شده و تنها برخی تنظیمات و جوشکاری ها باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال محقق شود. 

خادمی با تاکید بر اینکه 60 درصد جمعیت کشور در غرب کشور مستقر هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ترانزیت کالایی این منطقه از طریق بنادر جنوب غرب انجام می شود که باید مسیر ریلی همچون شمال_جنوب برای این منطقه در نظر گرفته شود که به بنادر جنوب متصل شود. در حال حاضر پیشنهادی برای اجرای این پروژه انجام شده که امیدواریم در بودجه اعتبار لازم را دریافت کند.

خطیبی سرپرست معاون ساخت با بیان اینکه در کشور تنها ریل یو سی 30 در کشور می شود، گفت: با توجه به نیاز ریلی کشور از سال 92 تاکنون 60 هزار تن ریل از کشور وارد شده است و امیدواریم با تولید ریل ملی نیازهای این بخش در داخل تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه