English

مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی در پاسخ به موج

هاب حمل و نقل نیازمند توسعه ترکیبی حمل و نقل است

رستمی گفت: در حال حاضر شرکت های هواپیمایی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی راه اندازی شده و توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای در کنار توسعه زیرساخت های هوایی به بستری برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای خواهد شد.

هاب حمل و نقل نیازمند توسعه ترکیبی حمل و نقل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی منطقه آزاد و منطقه ویژه در حال راه اندازی است، گفت:خوشحال هستیم که مسئولان تصمیم به شکل دادن شهر فرودگاهی برای افزایش سهم کشور در بازار منطقه ای هستند، اما برای اینکه به شرکت شهر فرودگاهی تبدیل شویم یا به عبارت دیگر در منطقه به هاب نخست باربری و هاب دوم مسافری تبدیل شویم نیازمند فاز بندی اجرای هستیم که در سه بخش برنامه 5، 10 و 15 ساله به دنبال اجرای آن هستیم که برنامه پنج ساله در حال پایان یافتن است.

رستمی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره راهکار این شرکت برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای با وجود تحریم ها چیست، گفت: به طور قطع افزایش زیرساخت های حمل و نقلی ریلی، جاده ای و هواپیمایی کمک می کند تا تقاضاهای جدید ایجاد شود، به عبارت دیگر توسعه سایر بخش های حمل و نقل در کنار تقویت صنعت هوایی کمک می کند تا به هاب منطقه ای تبدیل شویم.  در واقع توسعه ترکیبی حمل و نقل کمک می کند تا بتوانیم شهری لجستیک ایجاد کنیم. امروز این خلا باعث شده سهم ایران در حمل و نقل هواپیمایی در بازار منطقه ای ایجاد نشده است و با اتصال خدمات در یک مجموع است تا بتوانیم با حمل و نقل بین المللی هماهنگی پیدا کنیم. بنابراین اگر زیرساخت های لازم در زمینه گمرکی و...ایجاد شود تقاضا برای هواپیما نیز افزایش پیدا می کند.

او با بیان اینکه ترمینال سلام در واقع مجموع فرودگاهی در کنار فرودگاه های امام خمینی است، تاکید کرد: از آنجایی که ترمینالی هوشمند با پنج میلیون نفر ظرفیت است قابلیت بالایی در صنعت هواپیمایی ایجاد می کند و در آینده خدمات الکترونیک خوبی  ارائه خواهد داد .

او درباره مشکلات آژانس های تاکسی فرودگاه امام خمینی تصریح کرد: تمام بخش های که در فرودگاه خدمات ارائه می دهند جزو مجموع فرودگاه هستند، از این رو ارتقای خدمات تاکسی های فرودگاه در دستور کار قرار گرفته است تا جایی که سامانه ای راه اندازی شده و قبل از اینکه مسافری داشته باشد به راننده ها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه