English

مدیرعامل هواپیمایی هما در پاسخ به موج

آغاز پروازهای منطقه ای هما تاثیری بر خدمات داخلی هما ندارد

فرزانه شرف بافی گفت: در حال حاضر 5 هواپیمای ای تی ار تامین شده که برای پروازهای منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرد که نخستین پرواز منطقه ای به شهر باکو انجام شده است.

آغاز پروازهای منطقه ای هما تاثیری بر خدمات داخلی هما ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما در نشست با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه در بخش تعمیر و نگهداری توان بالایی داریم، گفت: امروز در زمینه طراحی نیز توانایی خوبی کسب کرده ایم که در برخی از  قطعات در نمایشگاه  اخیر رونمایی شده است، اهمیت موضوع آنجاست که برای طراحی از هیچ مشاور خارجی استفاده نکرده ایم.

فرزانه شرف بافی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه چه برنامه ای برای ارتقای سطح پروازهای داخلی دارید، در شرایطی که قرارداد خرید هواپیمای خارجی کامل اجرا نشده و این شرکت پروازهای منطقه ایش را از چند هفته گذشته آغاز کرده است، توضیح داد: در حال حاضر 5 هواپیمای جدید «ای تی ار» خریداری شده که دو هواپیما طبق برنامه کلان کشور برای افزایش پرواز منطقه ای استفاده می شود و ورود شرکت هواپیمایی هما تاثیری در  خدمات یا پروازهای داخلی نخواهد داشت.از ابتدای سال 97 تا پایان شهریور میزان تاخیر پروازهای خارجی 13 درصد و 7 درصد پروازهای داخلی کاهش یافته است و تفاهمنامه با انجمن شرکت های هواپیمایی منعقد کرده ایم که در شرایط اضطراری از آنها هواپیما دریافت کنیم و در شرایط مشابه به آنها هواپیما بدهیم.

او درباره تاثیر تحریم ها بر صنعت هواپیمایی کشور افزود: تا آنجایی  هواپیمایی ایران در تحریم آمریکا قرار گرفته که حتی هواپیمایی که پروازی ندارد و در دانشگاه ها مورد آزمایش تحقیقاتی است، تحریم شده است.

مدیرعامل هواپیمایی هما درباره تاثیر برجام بر صنعت هواپیمایی گفت: در طول برجام سه قرارداد هواپیمایی داشتیم که 16 هواپیما از طریق این قراردادها وارد شد که 5 هواپیمایی آی تی ار در آگوست وارد کشور شده است و در هر سه قرارداد مطالبه گر هستیم و امیدواریم که اروپا تمدید افک برای« ای تی ار »را انجام داد برای ایرباس نیز محقق شود تا هواپیمای بیشتری وارد کشور شود.

او افزود: در حال حاضر به دنبال تدوین برنامه برای تعیین ناوبری مورد نیاز هما هستیم و در بخش آموزش نیز فعالیت های موثری داشته ایم،اما به طور کلی اینگونه می توانم گزارش ذهن که در طول 15 ماهی که در هما بوده ام عدالت اجتماعی و پرواز منطقه ای ایجاد کرده ام و پروازهای جنوب کشور توسعه یافته و به دنبال توسعه پرواز شب کار  ای تی ار  در منطقه غرب و شرق کشور نیز هستیم.حال از آنجایی که ای تی ار می تواند مسافت 500 تا 700 کیلومتر پرواز کند، نخستین پرواز منطقه ای از طریق ای تی ار با شهر باکو را انجام دهیم.

شرف بافی با تاکید بر اینکه امروز ایمنی حرف نخست در پرواز می زند،گفت:  سال گذشته توانسته ایم در نقطه ایمنی قرار گرفته ایم و در عملیات حج نیز منظم ترین ایرلاین کشور شدیم. در حال 24 هزار نفر حقوق بگیر در این صنعت وجود دارد، از این رو رسانه ها باید در انتشار مطالب این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه