English

علی دیواندری

تحقیق و پژوهش در بانک موضوعی درون زا است

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور گفت: تحقیق و پژوهش در بانک موضوعی درون زا است و هرگونه تحول و تعالی با تکیه بر نیروهای داخلی و نتایج پژوهش های کاربردی ان ها میسر است.

تحقیق و پژوهش در بانک موضوعی درون زا است

به گزارش خبرگزاری موج، علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در بانک کشاورزی اظهار داشت: بانک کشاورزی جزو بانک های پیشرو در امر پژوهش است و با حضور روح اله خدارحمی که مدیری نوگرا و توانمند است و با تکیه بر توان، تخصص و تجارب ارزنده کارکنان، آینده درخشانی را برای بانک کشاورزی پیش بینی می کنم و معتقدم به زودی قدم های ارزشمندی را برای توسعه اقتصاد کشور و اعتلای جایگاه خود بر خواهد داشت.

 در این مراسم که روز یکشنبه25 آذر با حضور مدیران و کارشناسان در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد، دکتر دیواندری با بیان مطلب فوق افزود: تحولات عظیمی در صنعت بانکداری و روندهای آن در شرف وقوع است و در این مسیر هیچ چیز بیشتر از پژوهش و جستجوی راه حل های نوین نمی تواند یاری گر باشد.

وی تصریح کرد: با غفلت از تحقیق و توسعه، فناوری های نوین و نوظهور و چالش های پیش روی صنعت بانکداری، بازارهای رقابتی را از دست خواهیم داد.

دکتر دیواندری در ادامه سخنان خود بر لزوم دگرگونی ساختار بانکی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: تحقق این تحول در گرو یاری  نیروهای مستعد، خردمند، نوآور و صاحبان اندیشه درسازمان است و اساسا در حوزه پژوهش و تحقیق بایستی اتکای ما بر نیروهای داخلی بانک باشد.

وی افزود: تحقیق و پژوهش در بانک موضوعی درون زا است و هرگونه تحول و تعالی با تکیه بر نیروهای داخلی و نتایج پژوهش های کاربردی ان ها میسر است.

بر اساس این گزارش، دیواندری در بخش پایانی سخنان خود محورهای نیازمند پژوهش و بازنگری در شبکه بانکی کشور را شامل کسب و کار بانکی، مدیریت مشتریان، تحول در نگاه به بازار ، نیروی انسانی وحوزه فناوری اطلاعات  برشمرد و اظهار داشت: بانک ها باید به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان بازاری جدید نگاه کنند و به جای توسعه فیزیکی شعب و بازارهای فیزیکی، راهکارهای نوین و خلاقانه را به سیستم بانکی تزریق کنند که خوشبختانه جناب آقای خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در این مورد پیشتاز و دغدغه مند است.

وی سپس با تاکید بر اهمیت آموزش حرفه ای و تربیت نیروهای انسانی  و مدیریت استعدادهای کارکنان ، به مبحث فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی پرداخت و گفت: زیرساخت های قوی و امن در بخش فناوری اطلاعات اگرچه از ضروریات است اما کافی نیست و بایستی ارائه خدمات نوین ، استفاده از فین تک ها و هم فکری شرکت های دانش بنیان با بانک ها مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه