English

۳۰ تا۳۵ درصد محصولات کشاورزی ایران تبدیل به ضایعات می‌شود

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: براساس آمار سال گذشته فائو محصولات کشاورزی ایران سالم ترین محصولات در آسیا است.

30 تا35 درصد محصولات کشاورزی ایران تبدیل به ضایعات می‌شود

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران امروز در افتتاحیه یازدهمین جشنواره محصولات ارگانیک تهران اظهار کرد: برای ساماندهی و رهگیری محصولات ارگانیک تولیدشده در کشور کد 18 رقمی به این محصولات اعطا شده تا مصرف کنندگان با جستجوی این کد در سایت انجمن ارگانیک بتوانند از اصالت این محصولات مطلع شوند.

وی همچنین خبر از ایجاد تعاونی ارگانیک در کشور داد و گفت: این تعاونی که در سازمان تعاون روستایی کشور ثبت شده است وظیفه دارد که محصولات ارگانیک تولید شده کشاورزان را به دست مصرف کنندگان نهایی برساند.

رئیس انجمن ارگانیک ایران ادامه داد: محصولاتی مانند پسته، زعفران، خرما، عسل، انار، کیوی، مرکبات، عرقیجات، گیاهان دارویی و چای از جمله محصولات عمده ارگانیک صادراتی کشور که به کشورهای مختلفی از جمله کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

نورانی یادآور شد: با توجه به اینکه محصولات ارگانیک ایران تحت نشان اروپا تولید می‌شود برای صادرات به این کشورها مشکلی ندارند و بدون بازرسی مجدد به اتحادیه اروپا صادر می‌شوند.

محصولات کشاورزی ایران در آسیا سالم ترین است

وی با انتقاد از رویه استفاده غیرهدفمند از سموم شیمیایی در سالهای گذشته گفت: در این مدت کودهای شیمیایی را با یارانه در اختیار کشاورزان قرار دادیم و حتی باقیمانده آن به منابع آب مصرفی کشور رفت و تولید را در برخی از مناطق با مشکل مواجه کرد. اما با این وجود فائو اعلام کرده است محصولات کشاورزی ایران سالم ترین محصولات کشاورزی آسیا به حساب می‌آید.

رئیس انجمن ارگانیک ایران افزود: فائو همچنین اعلام کرده است ایران با توجه به پتانسیل هایی که دارد علاوه بر اینکه می تواند نیاز خود را در بخش کشاورزی به طور کامل تأمین کنند بلکه می تواند نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز تأمین کند.

30 تا35 درصد محصولات کشاورزی ایران تبدیل به ضایعات می‌شود

نورانی افزود: فائو همچنین اعلام کرده است که 30 تا35 درصد محصولات کشاورزی ایران تبدیل به ضایعات می‌شود که این رقم معادل غذای اعضای 9 میلیون نفر است و در صورتی که تکنولوژی در این بخش بالا رود علاوه بر افزایش تولید می توان آن را در بازارهای خارجی و داخلی عرضه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه