English

مشاور دولت سوییس در پروژه شهر هوشمند

تاب آوری شهر هوشمند نیازمند چرخه کسب و کار است

لارس میت گفت: تاب آوری شهر هوشمند یعنی مقابله با اتفاقاتی همچون زلزله، آلودگی هوا و...که این موضوع با ایجاد چرخه کسب و کار و داشتن نقشه راه است.

تاب آوری شهر هوشمند نیازمند چرخه کسب و کار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، لارس مینت عضو شورای جهانی شهر هوشمند در نشست مدیران فاوای کلانشهرها در همایش شهر هوشمند با اشاره به اینکه مقوله تاب آوری شهرها اهمیت ویژه ای دارد، گفت: المان ها در یک شهر هوشمند کمک می‌کند که شهری تاب آورتر داشته باشیم. در واقع بسیاری از مشکلات مربوط به تاب آوری شهری  مربوط به این موضوع است که بسیاری از سازه‌های شهری از ابتدا با کاربری دیگری ساخته شده‌اند و چون در حال حاضر استفاده‌ای غیر از آن می‌شود در نتیجه تاب‌آوری شهر کاهش پیدا می‌کند. 

مشاور دولت سوییس در هوشمند سازی شهر با بیان اینکه موضوع زلزله، آتش سوزی، رانش زمین و....در زمره مسائلی است که از دیرباز با انسان‌ها و شهرها همراه بوده است اظهار کرد: البته برخی مسائل تنش‌های روزمره است. مانند ترافیک، بیکاری، آلودگی هوا، منابع آب که در سطح شهر با آن مواجه هستیم. مجموعه اینها در ابعاد شهر و منطقه،  دولت ها را ملزم می کند که نسبت به آن ها واکنش نشان دهند.

لارس میت با بیان اینکه تاب‌آوری به شهر کمک می‌کند تا مسائلی که در ظاهر دیده نمی‌شود و بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارند شناسایی شوند، گفت: مسئولان شهری خودشان را موظف می‌دانند در این زمینه تنش زدایی کرده و به شهروندان کمک کنند، هرچند تاب آوری به شهرداری ها نیز کمک می‌کند که بتوانند آمادگی لازم را برای رویارویی با این مباحث داشته باشند. 

او با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به تاب‌آوری شهرها ضروری است، افزود: برای ارائه راه حل و راهکارهای مناسب و برای اینکه بتوانیم برای هر اتفاق پاسخ مناسبی داشته باشیم نیاز به برنامه جامع تاب‌آوری در ابعاد کشور، نقشه راه برای توسعه دولت و هماهنگی برای استراتژی‌ها و راهبردهای منطقه، سرمایه‌گذاری و مباحث مالی مربوط به توسعه پروژه‌های مربوطه، مدیریت در حوزه دارایی و آنالیز مناطق و تهیه طرح‌های توجیهی برای هر منطقه خاص، پشتیبانی و حمایت برای اجرا شدن این برنامه‌ها در طولانی مدت داریم. در واقع باید از کپی کردن کار دیگر کشورها در این حوزه اجتناب کنیم. چراکه هر شهر و حتی محلات مختلف یک شهر  مختصات و مشخصات مربوط به خودشان را داشته و نیاز به نقشه راه بومی شده و مختص به خود دارند.  بر همین مبنا به نظر می رسد تهران پتانسیل بزرگی برای تغییرات مثبت دارد. مهمترین دارایی هر شهری شهروندان آن هستند بنابراین،  باید با چشمان باز واقع بینانه مشکلات را همانگونه که هستند ببینیم و اقدامات لازم را در کوتاه مدت و بلند مدت پیرامون آن داشته باشیم. همچنین یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه تاب آوری شهری انجام می‌شود سرمایه‌گذاری و ایجاد چرخه کسب و کار است که تاب آوری برای این مقوله برنامه ویژه‌ای دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه