English

رییس انجمن فولاد

تا پایان سال صادرات فولاد به ۷ میلیون تن می رسد

بهرام سبحانی گفت: در هست ماه امسال میزان صادرات فولاد بیش از 5 میلیون و صد هزار تن بوده است که پیش بینی می شود تا پایان سال به بیش از 7 میلیون تن برسد.

تا پایان سال صادرات فولاد به 7 میلیون تن می رسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس انجمن فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه محدودیت های صادراتی در ظاهر محدودیت نیست اما در عمل محدودیت است، اظهار کرد: در چند ماه پیش هجوم به برخی بازارها از جمله فولاد باعث شد تقاضای کاذبی در بازار ایجاد شود که مسئولان نگران شوند و قوانین در این زمینه وضع کنند، این در حالی است که ما معتقد بودیم این تقاضای کاذب موقتی است.

بهرام سبحانی با بیان اینکه نشست های با مسئولان وزارت صنعت برگزاری و برخی مشکلات حل شده است، افزود: روی بحث قیمت گذاری مشکلاتی وجود داشت و واسطه ها وارد عمل شدند که بعد از آن دوباره قیمت پایه را اصلاح کردند و دوباره روال قبلی قیمت گذاری در بورس که از سال 84 آغاز شده بود ادامه یافت.

او با تاکید بر اینکه نباید فضای تولید امنیتی باشد، اظهار کرد: در آن زمان به این دلیل که تعزیرات همواره انبار تولیدکننده ها را رصد می کرد یک فضای امنیتی ایجاد شده بود در حالی که معتقدیم باید فضای تولید امن باشد.

 سبحانی با بیان اینکه قیمت محصولات نهایی توسط بازار تعیین می شود، اظهار کرد: تغییر قیمت هر یک از حلقه های زنجیره روی سایر حلقه ها تاثیر می گذارد و این موضوع براساس تصمیم گیری همه فعالان زنجیره فولاد است که چند سال پیش در قالب ساماندهی بازار فولاد انجام شد.

رییس انجمن فولاد با تاکید بر اینکه فولادی ها نسبت به افزایش قیمت گاز انتقاد دارند، اظهار کرد: گاز یک مزیت نسبی در ایران است و نباید روند گذشته تغییر کند و تولیدکننده های ایرانی برای انرژی همانند تولیدکنندگان خارجی بپردازند. از طرف دیگر دولت از گذشته معتقد بوده است که با ورود گاز به سایر محصولات ارزش افزوده ایجاد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه در 8 ماهه امسال انواع محصولات فولاد صادر شده است، تصریح کرد: در همین مدت بیش از 5 میلیون و صد هزار تن صادرات داشته ایم که تا پایان سال به 7 میلیون تن می رسد هرچند محدودیت زیادی برای صادرات ایجاد شده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج به گفته مسئولان فولاد برای تولید 25 میلیون تن فولاد کنونی 3 میلیارد دلار الکترود و سایر مواد اولیه وارداتی نیاز دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه