English

مدیرعامل ذوب آهن در گفتگو با خبرگزاری موج؛

افزایش ارزش سهام ذوب آهن شستا را ماندگار کرد

منصور یزدی زاده گفت: در حال حاضر ارزش سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در بورس به دلیل افزایش نرخ ارز بهبود یافته است، همچنین این شرکت با ارائه برنامه های برای ارتقای ظرفیت تولید و صادرات به دنبال تداوم بخشیدن به این روند است و به نظر می‌رسد شرکت شستا نیز از واگذاری سهام خود منصرف شده است.

افزایش ارزش سهام ذوب آهن شستا را ماندگار کرد

مدیرعامل مجتمع فولاد ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره تصمیم شرکت شستا برای واگذاری سهم خود در فولاد ذوب آهن گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ دلار و بهبود سهم شرکت فولاد ذوب آهن در صادرات و همچنین بهبود ارزش سهام این شرکت در بورس کالا به نظر نمی‌رسد شرکت شستا تمایلی به واگذاری سهام خود داشته باشد، درهرصورت تصمیم گیری درباره این موضوع به عهده آن است و تاکنون درباره این موضوع بحث جدی انجام نداده‌اند چون به تازگی مجمع عمومی این شرکت برگزار شده است.

منصور یزدی زاده با تأکید بر اینکه معتقد هستم 40 میلیون نفر سهامدار شرکت ذوب‌آهن هستند، تصریح کرد:در حال حاضر 55 درصد سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان متعلق به شرکت شستا است و این شرکت نیز جز دارایی های شرکت تأمین اجتماعی است، ازاین‌رو بر مبنای آن می توان استدلال کرد که 40 میلیون نفر که جز تأمین اجتماعی هستند سهامدار ذوب‌آهن محسوب می شوند.

او با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز این شرکت بر افزایش سهم تولید خود تا ظرفیت 4 میلیون تن است، افزود: رسیدن به این هدف زمان‌بر است، زیرا امروز مشکل کمبود مواد اولیه همچون وجود دارد و برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه تمایل دارند محصول خود را صادر کنند و درآمد ارزی بدست بیاورند.

مدیرعامل مجتمع فولاد ذوب آهن اصفهان درباره معادنی که پیش تر این شرکت مواد اولیه خود را از طریق آن ها تأمین می کرد، تصریح کرد: درواقع معادن بافق، امیر سنگان، معدن یزد و ... در تأمین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان همکاری داشته اند، اما توافق یا قرارداد ثابتی برای فروش مقدار معینی سنگ‌آهن وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری موج، سال گذشته شرکت شستا اعلام کرده بود که به دنبال واگذاری سهام خود در شرکت ذوب آهن اصفهان است و حتی مذاکراتی را با چند شرکت خارجی انجام داده بود، اما در سال جاری با تغییرات نرخ ارز و ارتقای ارزش سهام این شرکت در بورس و روند رو به رشد تولید و صادرات این شرکت، واگذاری سهام از سوی شستا به فراموشی سپرده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی