English

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

ضرورت تغییر قوانین گمرکی و تعرفه ها/ راهکار برندسازی محصولات ایرانی

حبیب الله انصاری گفت: در حال حاضر ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست و اگر در نظام تعرفه ای و قوانین و مقررات به درستی تجدید نظر کند می تواند با برگزاری نمایشگاه محصولات داخلی را برندسازی کرد.

ضرورت تغییر قوانین گمرکی و تعرفه ها/ راهکار برندسازی محصولات ایرانی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در ایران برای تقویت صنعت لوازم خانگی تولیدکنندگان و بازرگانان باید بتوانند محصولات خود را در معرض عموم قرار دهند تا فروشندگان خرد کالاهای مورد نیاز بازار را تأمین کنند.

حبیب‌الله انصاری با اشاره به وضعیت بازار لوازم‌خانگی در کشور افزود: هم‌اکنون بخاری به کشورهای آسیای میانه، اجاق گاز ، آبگرمکن و چرخ خیاطی به کشورهای اروپایی و ماشین لباسشویی به کشورهای منطقه قفقاز و کشورهای آسیای میانه صادر می شوند. حال از آنجایی که ایران به عضو سازمان جهانی تجارت نشده با اصلاح نظام تعرفه در راستای حمایت از کالای ایرانی می تواند گام های موثری بردارد. بنابراین باید نسبت به تعدد مقررات گمرکی و تعرفه ها و مدیریت واردات کالاها تجدید نظر شود.

او با تأکید بر اینکه در وضعیت کنونی واردات موجب کاهش اشتغال می‌شود، تصریح کرد: کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری و صادرات دو نتیجه افزایش واردات است، بنابراین براساس رویکرد تولیدی امسال تولید باید صادرات محور باشد تا بخشی از تولیدات صادرات شود که این امر می تواند نمایانگر کیفیت کالا باشد. البته نباید فراموش کرد که امروز از نظر کمی با کمبود کالایی مواجه هستیم و برای تامین نیاز بازار نیازمند واردات هستیم و اگر بعد امکان افزایش تولید محصول در صنایع وجود داشت نیاز بازار به طور کامل در داخل برطرف می شود. بنابراین در شرایط کنونی صنعت لوازم خانگی می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد، زیرا کیفیت مناسب و خدمات پس از فروش این صنعت ثابت شده است.

او با بیان اینکه هیچ ابزاری بهتر از نمایشگاه ها برای معرفی محصولات عمل نمی کند، اظهار کرد: در واقع نمایشگاه نباید تبدیل به مکانی برای فروش محصولات شود، بلکه باید به عنوان فضایی برای معرفی محصولات و برند شرکت های تولید کننده به لحاظ کیفی و کمی  عمل کند.

وی با اشاره به ظرفیت های نمایشگاه ایران اکسپو برای تقویت برندهای داخلی گفت: معرفی توانمندی های کالای ایرانی، نوآوری ها در چرخه تولید، شناسایی مزیت ها، توسعه بازار داخلی و صادرات، توسعه ارتباط بین تولید کنندگان و قطعه سازان، توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از لوازم داخلی، ایجاد فضایی برای تحقیق و ارزیابی صنعتگران متخصصان و ایجاد زمینه مشارکت سرمایه گذاران خارجی از مهمترین اقداماتی است که باید در نمایشگاه ها در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی