English

خبرگزاری موج گزارش داد

پیش‌بینی قیمت طلا/افزایش شیب کاهش قیمت طلا از ۲۰ آبان

بازار طلا پیرو سقوط قیمت ارز در کشور روند نزولی خود را در بازار داخلی آغاز کرد، اما در هفته جاری کاهش قیمت طلا در بازار جهانی به رکود بازار طلا دامن زده است، به‌گونه‌ای که تنها در بازار داخلی به ازای هر انس 14 دلار یافته و این روند هنوز متوقف نشده است و فعلان بازار به نشست کشورهای جی 20 چشم دوخته‌اند.

پیش‌بینی قیمت طلا/افزایش شیب کاهش قیمت طلا از 20 آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر بازار مصنوعات طلا در ایران بسیار راکد شده است و تنها بازار خرید سکه و طلای آبشده از تقاضا برخوردار است و این روند حکایت از ضرر بسیاری از کارگاه‌های تولیدکننده مصنوعات طلا دارد. رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره وضعیت بازار طلا در هفته اخیر گفت: قیمت جهانی طلا 14 دلار برای هر انس درهفته گذشته کاهش یافته است و از آنجایی که شاخص های اقتصادی در پایان هفته اعلام می شود نمی‌توان روند آینده قیمت طلا در بازار جهانی را پیش بینی کرد.

محمد کشتی آرا با نگاهی به وضعیت تقاضا در بازار جهانی افزود: همیشه در ماه پایانی سال میلادی به دلیل افزایش تسویه ها و بالا رفتن تقاضای خرید قیمت بالا می رود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، اما در بازار داخلی طلا به دلیل اینکه بانک مرکزی سیاست‌های مالی جدیدی وضع کرده کاهش 5 درصدی قیمت طلا در بازار رقم خورده است که در واقع تابع کاهش 5 درصدی قیمت دلار است، چرا که در هفته‌های اخیر دلار به زیر 12 هزار تومان رسیده است که درمجموع به روند نزولی قیمت سکه و طلا در کشور اثر گذاشته است.

او درباره وضعیت کنونی عرضه و تقاضا است، تصریح کرد: با کاهش قیمت طلا میل به فروش بیش از تقاضای خرید می شود. از طرف دیگر هیجانات بازار افت کرده و میل به فروش بیشتر شده است در چنین شرایطی معاملات با احتیاط انجام می شود و معامله گران سعی می کنند دارایی خود را حفظ کنند. در واقع در حال حاضر تقاضا به‌شدت کاهش‌یافته و آن‌هایی که روی طلا در ماه‌های گذشته سرمایه‌گذاری کرده بودند با زیان مواجه شدند و همین مسئله باعث شد که برای سرمایه گذاری‌های جدید دلسرد شوند، از این رو می توان گفت نگاه مردم در یک ماه اخیر به بازار طلا تغییر کرده است، به گونه ای که بازار  طلا از 20 آبان ماه قیمت طلا روندی نزولی گرفت.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران بازار مصنوعات طلا با تأکید بر اینکه بازار به‌شدت با رکود مواجه است، تصریح کرد: قیمت طلا در شش ماه گذشته افزایش‌یافته بود تا جایی که به‌شدت قدرت خرید مردم کاهش یافت و رکود بی‌سابقه‌ای در کشور بروز کرد و بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل‌شده‌ و حتی بسیاری از واحدهای فروش نیز تعطیل شده اند که بخشی ناشی از کاهش تقاضا شده و بخشی ناشی از اخذ مالیات ارزش‌افزوده بالا در شرایط رکودی بود زیرا قیمت تمام شده تولید بالا می برد و عمق رکود را بیشتر کرده است و درنهایت مردم به سمت خرید بدلیجات و کالاهای بدون اصلتی خارجی رفته اند که درنتیجه آن تا امروز 30 درصد از واحدهای تولیدی و 30 درصد از فعالان بازار توزیع فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

کاهش قیمت نفت روی نرخ طلا

نوسانات بازار سکه و طلا در هفته اخیر نسبت به چند هفته پیش افزایش یافته با این تفاوت که قیمت طلا روند نزولی پیش گرفت و هنوز این کاهش قیمت ادامه دارد و تفاوت دیگر آن این است که این روند کاهشی تنها در بازار داخلی ایران رخ داده و با توجه افزایش ارزش دلار در بازار جهانی قیمت طلا در آن سوی مرزهای ایران نیز سیر کاهشی داشته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت طلا استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه سیاست های دولت در بازار طلا و ارز تاثیر گذار بوده است، گفت: قیمت طلا از روز جمعه گذشته سیر نزولی خود را با نیم درصد آغاز کرد و این روند تا امروز ادامه داشته است که مهمترین دلیل آن افت قیمت نفت، کاهش رشد اقتصاد جهانی و کاهش ارزش یورو در مقابل دلار بوده است.

عباداله محمدولی او با بیان اینکه همه فعالان بازار جهانی به نشست جی 20 چشم دوخته اند، افزود: جنگ تجاری بین چین و آمریکا تا حدود 10 درصد بر معاملات بازار طلا تأثیر گذاشته بود و همین روند باعث شد برخلاف روند گذشته تکیه به بازار دلار بیش از طلا شود و همین مسئله سیر نزولی قیمت طلا در بازار جهانی را تشدید کرد بود.

او با اعلام اینکه اقدامات بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز نیز در کاهش قیمت دلار مؤثر بوده است، افزود: به‌طورقطع تزریق دلار در بازار و تأمین نیاز مشتریان باعث کاهش تقاضا برای خرید شد، در مقابل بسیاری از دلالان بازار ارز به سمت بازار طلا سوق پیدا کردند و همین مسئله باعث د در ابتدا روند کاهش قیمت طلا در بازار کندتر از دلار باشد، اما در ادامه این روند نزولی افزایش یافت و در حال حاضر بازار نسبت به هفته‌های نخست مرحله دوم تحریم آمریکا دچار رکود شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مهدی

    توصیه میکنم دیگه از این پیش بینی ها نکنید چون غلط از اب دراومد!!!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه