English

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری موج؛

برخی مقصدهای صادرات فولاد مبارکه عوض شد

حمیدرضا عظیمی نیا گفت: در حال حاضر تحریم ها در صادرات فولاد مبارکه تاثیر جزئی داشته و برخی مقاصد اروپایی با سایر کشورها جابجا شده است.

برخی مقصدهای صادرات فولاد مبارکه عوض شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بازار فولاد به عنوان یکی از مهمترین صنایع استراتژیک همواره مورد توجه کشور و حتی تحریم کنندگان قرار داشته است، البته با وجود تولیدکننده های بزرگ جهان رقابت در این بازارها بسیار دشوار است و در ایران چند تولیدکننده از جمله فولاد مبارکه توانسته است در بازارهای جهانی حضور پررنگی داشته باشد که در شرایط کنونی که ایران تحت فشار تحریم های آمریکا قرار گرفته است، کمی شرایط صادرات دشوار شده، با این حال فولادسازانی که توانسته اند محصولات طبق ضوابط بین المللی تولید کنند، به دلیل کیفیت و ویژگی های خاص تولید توانسته اند هنوز سهم خود را در بازار جهانی حفظ کنند و این مساله حکایت از این دارد که کیفیت تولید می تواند اثر تحریم ها بر تولید کشور را کاهش دهد.

 مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان اینکه امسال هدف صادراتی فولاد مبارکه بین 1.5 تا 2 میلیون تن فولاد در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: هر سال این شرکت 20 درصد از تولیدات خود را برای صادرات در نظر می گیرد و از آنجایی که این تولیدات استانداردهای اتحادیه اروپا را پاس کرده اند می توانیم محصولات خود را به کشورهای اروپایی صادر کنیم. هرچند در حال حاضر برخی از مقصدهای صادراتی فولاد در اروپا با چالش مواجه شده که با مقصدهای جدید صادراتی جایگزین شده اند.

عظیمی نیا با تاکید بر اینکه امسال مانند سال های گذشته 20 درصد تولید را برای صادرات در نظر گرفته ایم، افزود: این میزان صادرات به نسبت میزان تولید فولاد مبارکه که حدود 10 میلیون تن است برابر با 1.5 تا 2 میلیون تن است.

او درباره وضعیت بازار داخلی فولاد در کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی محصولاتی که فولاد مبارکه تولید می کند به دلیل اینکه استانداردهای داخلی و بین المللی را رعایت می کند سایر رقبا نمی توانند این محصولات را با این کیفیت تولید کنند، برای نمونه ورق های تولید خودرو، لوازم خانگی و قلع اندود از جمله این محصولات هستند که رقابت با فولاد مبارکه برای سایر رقبا در بازار بسیار سخت است.

او با تاکید بر اینکه تامین نیاز داخلی فولاد بیش از صادرات در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی از سازوکار بورس باید برای شفاف سازی و تعیین قیمت فولاد استفاده  می شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز سهمیه ها را تعیین کند.

بر مبنای این گفتگو تاکنون فشار تحریم ها تنها باعث جابجایی برخی مقصد های صادراتی شده است و تاثیر بر میزان صادرات نداشته است و هدف گذاری تولیدکننده ها طبق روال گذشته ادامه دارد، بنابراین اگر در ادامه برخی از بازارها تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار بگیرند تولیدکننده ها به دلیل سطح کیفی تولید می توانند به بازارهای منطقه ای صادر کنند. در حال حاضر کشور چین و آمریکا از بزرگترین تولیدکننده های فولاد در جهان هستند که حضور پررنگی در بازارهای اروپایی و آسیایی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه