English

رییس سازمان استاندارد ایران؛

حذف رانت و تعاملات بین المللی الزامات جدید استاندارسازی است

نیره پیروزبخت گفت: درنظام سه جانبه کیفیت؛ دولت، تولیدکننده و مصرف کننده نقشی فعال دارند که در قوانین جدید برای ایجاد کیفیت ضمن توجه به فضای بین المللی باید رانت های ویژه و...حذف شود.

حذف رانت و تعاملات بین المللی الزامات جدید استاندارسازی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس سازمان استاندارد در پانزدهمین جشنواره جایزه ملی کیفیت در اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در قانون مرتبط با سازمان استاندارد در بند 24 سیاست های اقتصاد مقاومتی بر توسعه استاندارد آمده و همچنین در بند 30 برنامه ششم توسعه به ترسیم نقشه راه کیفیت اشاره دارد. درواقع سازمان استاندارد در طول عمرش وظیفه استاندارد سازی از آن داشتند اما امروز به تصویب قوانین جدید و حقوق شهروندی جای یک دستگاه هماهنگ کننده در مولفه های مؤثر در کیفیت زندگی انسان خالی بود که برمبنای مقررات جدید سازمان استاندارد برای این نقش تعیین شد.

نیره پیروز بخت با تاکید بر اینکه امروز پانزدهمین دوره جشنواره ملی کیفیت است، افزود: در سال های متمادی به کیفیت پرداخته شده و امروز باید از آموزش و پرورش تشکر کنم که کیفیت را در دل مدارس برده اند و آن ها آینده سازان کشور هستند و این اقدام می تواند در آینده کشور مؤثر باشد.

او با بیان اینکه تسهیل امروز در زمینه کیفیت انجام شده است، افزود:  در کیفیت نقش دولت در کیفیت، تولیدکننده ها و مصرف کننده ها وجود دارد و از آنجایی که کیفیت است باید مطابق با نظام های بین المللی بیشتر به توجه شود. فراهم آوردن رقابت سالم، حذف رانت و معاملات بین المللی و...از الزامات لازم برای نظام استاندارد سازی است.

او درباره وظایف تولیدکننده ها اظهار کرد: توقع ما پایبندی به استاندارد سازی، توجه به مقوله جهانی سازی و اخلاق حرفه ای و همچنین همراهی با فضای جامعه است، برای نمونه در فضای تحریم ها کارآفرینان می توانند نقش موثری در این فضا داشته باشد.

پیروز بخت با اشاره به اینکه مصرف کننده مطالبه گر در کشور نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر فضای نیست که بخواهیم به مطالعه گری در جامعه دامن بزنیم، اما به طور کلی باید به کیفیت به عنوان مقوله تعیین کننده بازار به آن توجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه