English

عدم اجرای قانون اختصاص یک درصد فروش نفت به راه آهن

عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن گفت: بر اساس قانون باید ۱۰ درصد از مبلغ فروش گازوئیل و یک درصد فروش نفت و گاز به توسعه ریل و راه‌آهن اختصاص یابد که تا کنون چنین نشده است.

عدم اجرای قانون اختصاص یک درصد فروش نفت به راه آهن

به گزارش خبرگزاری موج، عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن تاکید کرد: بر اساس قانون باید ۱۰ درصد از مبلغ فروش گازوئیل و یک درصد فروش نفت و گاز به توسعه ریل و راه‌آهن اختصاص یابد که تا کنون چنین نشده است.

سعید رسولی گفت: اجرای اهداف برنامه ششم در توسعه حمل‌ونقل ریلی منوط به تحقق تمام احکام مرتبط با این موضوع در قانون برنامه است زیرا ارزیابی‌های گذشته نشان می‌دهد که یکی از دلایل عدم تحقق اهداف برنامه‌های ۵ ساله کشور نبود تناسب میان میزان تحقق منابع و اهداف تعیین‌شده که لازم و ملزوم یکدیگر است خواهد بود.

وی با تشریح وضعیت اعتبارات و بودجه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: راه‌آهن حداکثر تلاش خود را برای رسیدن به اهدافی که قانون‌گذار در برنامه ششم توسعه برای این شرکت در حمل بار و مسافر تعریف کرده، انجام می‌دهد اما باید به تحقق منابع مورد نیاز برای رسیدن به اهداف بلند برنامه ششم در این رابطه توجه بیشتری شود.

عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن تاکید کرد: یکی از احکام برنامه ششم این است که یک درصد از درآمدهای فروش نفت و گاز به راه‌آهن اختصاص داده شود.

رسولی ادامه داد: همچنین در ماده ۷۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، آمده است که ۱۰ درصد از مبلغ فروش گازوئیل به توسعه ریلی و راه‌آهن اختصاص یابد که این درآمدها جدای از اعتبارات تملک دارایی سرمایه و رشد سالانه آن است اما هیچکدام از این موارد قانونی عملیاتی نشده اند.

عضو هیئت مدیره راه‌آهن ادامه داد: در چند سال گذشته راه‌آهن و توسعه حمل و نقل ریلی مورد توجه مسئولان عالی کشور بوده و دولت به خصوص سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در همه زمینه ها اعم از صدور مجوزهای لازم و اعطای ضمانت های مورد نیاز در استفاده از تسهیلات خارجی و همچنین در زمینه اعتبارات و تخصیص آن راه‌آهن را حمایت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه