English

معاون اول رییس جمهوری در مراسم معارفه وزیر اقتصاد؛

خصوصی سازی و مبارزه با رانت امروز جدی تر پیگیری شود

اسحاقیان جهانگیری گفت: در حال حاضر ایران در ماه های گذشته بیش از نیاز نفت صادر کرده و آمریکا نیز معافیت برای چند کشور برای واردات نفت ایران صادر کرده و این پیروزی است، اما در مسائل داخلی باید مبارزه با رانت و خصوصی سازی جدی پیگیری شود.

خصوصی سازی و مبارزه با رانت امروز جدی تر پیگیری شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون اول رییس جمهوری در جلسه معارفه وزیر اقتصاد گفت: در زمان تودیع آقای طیب نیا و معارفه آقای کرباسیان روز عجیبی بود زیرا آقای طیب نیا از شخصیت های برجسته است که تودیع از او کار سختی است و آقای کرباسیان نیز از مدیران اجرایی کشور است که سابقه خوبی در گمرک داشته اند و همچنین آقای اکرمی نیز از سال ها پیش می شناختم اما چند ماهی در دولت در خدمت ایشان بودیم که در موقعیت سرپرستی وزارتخانه و خزانه داری نقش مفیدی داشتند که از این به بعد هم در سمت خزانه داری باقی خواهند ماند.

اسحاقیان جهانگیری با بیان اینکه جفا به مدیران خدوم جفا به کشور است، افزود: همواره باید قدردان مدیران بود. امروز نیز به آقای دژپسند تبریک می گویم. او از مدیران برجسته و شناخته شده در کشور هستند و امیدوارم در این وزارتخانه حساس موفق باشند و انتظار داریم مدیران با وزیر جدید همکاری کنند.

او با اشاره به اینکه در آستانه 13 آبان هستیم گفت: این روز از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد زیرا در این روز امام به خارج از کشور تبعید شد و در آن زمان آمریکایی ها نقش مهمی در تبعید امام داشتند، چراکه امام درباره لایحه ای صحبت کرد که آمریکایی ها در آن نقش داشتند. بعد از آن اعتراضات و بعد تسخیر لانه جاسوسی اتفاقاتی بود که بعدها به وقوع پیوست.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه همواره آمریکایی ها در قبل و بعد از انقلاب هرجا ملت ایران درست گذاشته وارد عمل شده است، تصریح کرد: از کودتای 28 مرداد، تحریک عراق برای جنگ، حمله به هواپیمای مسافربری از جمله این اقدامات بوده است که آخرین این مسائل مسائل هسته ای بوده است و همواره مدعی بوده که هدف اون حکومت است نه ملت، در حالی که اینطور نیست.

جهانگیری با اعلام اینکه 18 ماه مذاکرات هسته ای ایران طول کشید تا به نتیجه رسید گفت: در تمام این مدت آمریکایی ها به دنبال القای این مسئله بودند که ایرانی ها قابل اعتماد نیستند در حالی که همواره سازمان جهانی انرژی اتمی فعالیت های ایران را تایید کرده بود.

او با اعلام اینکه رییس جمهوری جدید آمریکا حتی در دوران تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بود به دنبال خروج از برجام است، اظهار کرد: بعدها مشخص می شود که قتل این روزنامه نگار سعودی چه مسائلی پشت آن وجود دارد حتی درباره ایران که صدها میلیون دلار اعتبار به رسانه ها اختصاص دادند تا جنگ روانی علیه ایران ایجاد کنند اما ایران نشان داد چگونه در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا می ایستد. در حال حاضر روسیه، چین و اتحادیه اروپا بیانیه داند که به تحریم های آمریکا پابند نخواهند بود، از این رو ایران از نظر اخلاقی و سیاسی برنده است، چرا که نشان داد ایران قابل اعتماد است.

معاون اول رییس جمهوری با رد سخنان مسؤلان آمریکایی که مدعی ضربه زدن به حکومت است نه مردم، گفت: در روزهای گذشته با وجود اینکه پول داشتیم به دنبال واردات دارو بودیم، اما با شرکت های خودشان که مواد اولیه آن مشکوک است و...مانع از واردات آن می شد.

او با اعلام اینکه شورای عالی اقتصاد با حضور سه قوه و به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است، گفت: این شورای با اختیارات ویژه باید درباره اقداماتی سریع تصمیم گیری کند و ستاد مبارزه با تحریم نیز که در شورای امنیت ملی تشکیل شده قرار است با اختیارات ویژه دربرابر تحریم ها مقابله کند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه آمریکایی ها فکر نمی کردند موقعیت ایران برای صادرات نفت اینگونه باشد، گفت: در چند ماه گذشته بیش از نیاز نفت صادر کردیم و امروز دیدیم که آمریکایی ها معافیت برای چند کشور صادر کرده اند و این برای آمریکا شکست است. 

او با اعلام اینکه دلایل خطیر بودن شرایط کشور به دلیل مسائل اقتصادی است گفت: وزارت اقتصاد به تنهایی 5 وزارتخانه این کن هر کدام از سازمان های این وزارتخانه به اندازه یک وزارتخانه مجموعه ای تعیین کننده است.

جهانگیری با اعلام اینکه ایران ظرفیت بالایی دارد، گفت: حتی در زمینه کارشناسان اقتصادی ایران بهترین اقتصاددان ها را دارد. از این رو در مقطع ملی مهمترین مسئله وحدت و انسجام ملی است که تنها در اختیار دولت نیست و پیش نیاز برون رفت از چالش است.

جهانگیری با اعلام اینکه در حال حاضر موضوع فساد و رانت اقتصادی مطرح است، اظهار کرد: در این دوره من هر واحد دولتی که خصوصی شد عده ای آماده اند و اعتراض کردند.به همین دلیل واگذاری و خصوصی سخت است، اما این به معنی این نیست که مدیران دولتی نخواهند. 

جهانگیری با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد رییس شورای گفتگو با بخش خصوصی است، گفت: در این مقطع باید گفتگو با بخش خصوصی جدی گرفته شود و حتی جذب سرمایه گذاری خارجی نیز پیگیری شود که هم به دلیل مسائلی ارز  و برای توسعه اقتصادی اهمیت دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی