English

با موافقت آمریکا؛

۸ کشور از تحریم‌ های نفتی ایران معاف شدند

بلومبرگ با استناد به گفته یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد: آمریکا موافقت کرده که به 8 کشور از جمله متحدان نزدیک خود مانند کره جنوبی و ژاپن و همین طور هند اجازه دهد که پس از اعمال دور دوم تحریم‌ها بر ایران در هفته آینده، به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

8 کشور از تحریم‌ های نفتی ایران معاف شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، بزرگ‌ترین مشتریان نفتی ایران که همگی در آسیا هستند به دنبال معافیت از تحریم‌ها بودند تا به آن‌ها اجازه دهند مقداری از نفت ایران را خریداری کنند.

بلومبرگ خبر داد کره جنوبی و ژاپن که از متحدان نزدیک آمریکا هستند و همین‌طور کشور هند که به طور قابل ملاحظه‌ای به تامین شدن از طرف ایران احتیاج دارد مورد اغماض از تحریم‌ها واقع شده‌اند و افزون بر این انتظار می‌رفت لیستی از تمام کشورهایی که از این تحریم‌ها معافیت‌هایی شامل حال‌شان می‌شود در روز دوشنبه منتشر شود.

یکی از مقامات چینی به رویترز گفت: مذاکرات با دولت آمریکا ادامه‌ دار بود و انتظار می‌رفت نتیجه‌ای در طی چند روز آینده به دست بیاید.

کلیتون آلن، تحلیل‌گر هیت سکیوریتیز در یادداشتی در روز جمعه گفت: ما فکر می‌کنیم دونالد ترامپ با این موافقت کرد که چین هم مشابه دستورالعملی که هند و کره جنوبی دریافت کرده‌اند،  میزانی واردات داشته باشد.

آلن همچنین در این باره گفت: ایالات متحده آمریکا ممکن است از اعمال این معافیت‌ها برای به تعویق انداختن جریان اجرایی شدن استفاده کند اما این معافیت‌ها نامحدود نخواهند بود.

رویترز پیش از این نوشته بود: به نظر می‌آید آمریکا قصد دارد نسبت به هم‌پیمانان خود در زمینه تحریم‌های علیه ایران، نرمش به خرج دهد.

این خبرگزاری انگلیسی در پی اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت، به نظر می‌آید که آمریکا قصد دارد هم‌زمان با اعلام بخش دوم تحریم‌های علیه ایران، نسبت به مشکلات هم‌پیمانان خود نرمش به خرج دهد.

بولتون در این باره گفته بود:واشنگتن با اعمال تحریم‌ها علیه ایران به دنبال تحت فشار قرار دادن این کشور است اما نمی‌خواهد به متحدان آمریکا که به این نفت وابسته هستند، لطمه بزند.

روزنامه هندی اکونومیک تایمز به تازگی گزارش داد که آمریکا با معافیت شرکت‌های نفتی هند از تحریم‌های ایران موافقت کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه بیان کرد: دولت این مسئله را درک می‌کند که برخی کشورهای به لحاظ ژئوپولتیک نزدیک به ایران و دیگر کشورها قادر نباشند تا واردات نفت از ایران را به‌طور سریع قطع کنند. به همین دلیل آمریکا در نظر دارد هنگام شروع بخش دوم تحریم‌ها برای این کشورها استثنا قائل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه