English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

فعالیت سایت های خصوصی به اسم نهادهای دولتی/ضعف نظارت بر فعالیت سایت های با مجوز خرید و فروش

با افزایش فعالیت های اینترنتی، برخی خرید و فروش های عمومی وابسته به سازمان ها همچون فدراسیون فوتبال به سایت های خصوصی واگذار شده که بیشتر شائبه رانت در آن دیده می شود تا اینکه توانمندی خاصی داشته باشند، زیرا ارائه خدمات آن ها همواره با مشکلاتی روبرو بوده است.

فعالیت سایت های خصوصی به اسم نهادهای دولتی/ضعف نظارت بر فعالیت سایت های با مجوز خرید و فروش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، افزایش استفاده مردم از اینترنت و تمایل سازمان ها و بنگاه های اقتصادی به خرید و فروش و حتی ارائه خدمات اینترنتی باعث شده امروزه بسیاری از کسب و کارهای کشور معاملات خود را به صورت اینترنتی انجام دهد که در کنار منافعی همچون حذف استفاده از کاغذ، افزایش سرعت ارائه خدمات، کاهش ترافیک ناشی از مراجعه حضوری، عوارضی نیز به همراه دارد، به طوری که این روزها تخلفاتی در سایه غفلت دستگاه های نظارتی از سوی همین فعالیت های اینترنتی رخ می دهد، نمونه بارز آن سکه ثامن بود که میلیاردها تومان از مردم کلاهبرداری کرد.

این اتفاقات علاوه بر اینکه ناشی از ضعف نظارت است در نتیجه ارتباطات رانتی است که می تواند در آینده دردسر ساز باشد، چراکه برخی از این سایت ها با سازمان های دولتی نیز فعالیت می کنند و همین مسئله اعتماد کاذبی ایجاد می کند که می تواند زمینه سواستفاده برخی از همین سایت های خصوصی باشد، برای نمونه سایت www.gishe3.ir که بلیت فروش بازی های فوتبال را انجام می دهد روز گذشته در مدت زمان فروش بلیت بازی پرسپولیس و السد قطر ابتدا پیام به روز رسانی را در صفحه نمایش خود نشان داد و سپس از دسترس خارج شد . اپراتور این سایت در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج اعلام کرد «هجوم بالای کاربران باعث بروز مشکلاتی در سایت شده و حتی پرداخت های مشکل دار کاربران نیز عودت داده شده است.»

نکته جالب توجه استفاده از عکس نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت در این سایت می باشد و با کلیک بر روی آن ها نه تنها مجوزی نشان داده نمی شود بلکه به صفحه ای که خود سایت ساخته است -به نام مجوزها- ارجاع داده می شوید که در آنجا نیز مجوزی ارائه نشده است. سوال اینجاست که استفاده از عکس نماد الکترونیکی بدون ارائه مجوز در سایت ها تخلف محسوب می شود یا خیر؟

صفحه اصلی سایت گیشه 3

مجوزها

این سایت دارای علامت اینماد و رسانه های دیجیتال است، اما هیچگونه اطلاعاتی درباره این مجوزها ارائه نکرده است و اپراتور آن درباره جزئیات آن اطلاعاتی به خبرنگار موج ارائه نکرد. حال سوال این است که چنین سامانه ای با چه ساز و کاری مجوز فروش بلیت فوتبال از فدراسیون فوتیال دریافت کرده است؟ در شرایطی این سایت مورد تبلیغ و حمایت قرار می گیرد که در مجوز خود فعالیت فروش انواع تجهیزات ورزشی، وسایل اسباب بازی و ... را دارد و امکان فعالیت در این حوزه را خواهد داشت. در حالی اختیارات خرید و فروش بلیت مسابقات فوتبال به یک سایت خصوصی واگذار شده که فدراسیون فوتبال خود دارای سامانه بلیت فروشی است.

.گیشه

به نظر می رسد پیش از اینکه عدم نظارت ها و فضای رانتی موجب آسیب بیشتر به اعتماد مخاطبان و فعالیت های الکترونیکی شود دستگاه های نظارتی و متولیان علامت اینماد و رسانه های دیجیتال باید فعالیت این سایت ها را به صورت دوره ای بررسی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه