English

​معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون:

پتروشیمی، ۱۳ درصد تعاونی‌های صنعتی ایران را در بر می‌گیرد

​معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت دوهزارو 100 شرکت تعاونی در بخش پتروشیمی خبر داد و اعلام کرد این تعداد تعاونی ۱۳ درصد تعاونی‌های صنعتی ایران را در بر می‌گیرند.

پتروشیمی، ۱۳ درصد تعاونی‌های صنعتی ایران را در بر می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، حمید کلانتری، ​معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، در همایش نقش تعاونی‌ها در حمایت و تامین مالی صنایع پتروشیمی گفت: در حال حاضر ۱۰۸ تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داریم که ۵۴۸۰ واحد صنعتی را تحت پوشش خود درآورده اند. این در حالی است که دوهزارو 100 شرکت تعاونی در بخش پتروشیمی فعالیت دارند.

وی افزود: ۹۹ هزار بنگاه تعاونی در سطح کشور در حوزه های مصرف، مسکن، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و پتروشیمی مشغول فعالیتند که فارغ از تعاونی‌های سهام عدالت، ۱۱ میلیون نفر در عضویت آنها هستند.

معاون امورتعاونی‌های وزارت کار ۱۵ درصد عرضه محصولات پتروشیمی را متعلق به تعاونی‌ها دانست و گفت: این سهم باید افزایش یابد و تعاونی‌های بیشتری در این حوزه فعال شوند تا هم سیاست‌های اصل ۴۴ بهتر به اجرا درآید و هم خصوصی سازی واقعی شکل بگیرد.

کلانتری در عین حال انجام فعالیت‌های اقتصادی در قالب حرکت‌های جمعی را موجب کاهش قیمت تمام شده، رقابت پذیری بهتر و فروش توآم با بازاریابی و عرضه مناسب دانست و گفت: چرا وقتی نرخ دلار متغیر می شود مواد اولیه واحدهای پایین دست را از طریق تعاونی‌ها تامین نمی‌کنیم که ارزان‌تر در آید؟ ما آن را صادر می‌کنیم که ارز بیشتری به دست بیاوریم و تولید داخل را زمین گیر می کنیم.

وی افزود: باید به صنایع پایین دستی پتروشیمی توجه بیشتری کنیم چون وقتی سیاست ما نگاه حداکثری به صنایع پایین دستی باشد موجب رونق آنها می‌شود و در نتیجه مواد اولیه وارداتی را خودمان در داخل تولید می‌کنیم و حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی اتفاق می‌افتد.

به گفته معاون وزیر تعاون، نظام سیاست‌گذاری کشور باید به ارزش افزوده و گسترش صنایع پایین دستی توجه ویژه‌ای داشته باشد و سهم تعاونی‌های تامین نیاز در بازار محصولات پتروشیمی و صادرات آن گسترش یابد.

کلانتری افزود: در شرایطی که اقتصاد ایران وابسته به نفت و درآمدهای نفتی است باید  تعاونی‌ها را در این حوزه فعال کنیم و زمینه انتقال دانش و تجربه به آنها را در این زمینه به وجود آوریم.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد سه جانبه گرایی میان دولت، بخش تعاونی و خصوصی و تولیدکنندگان، زمینه پیوند میان تعاون، بورس و پتروشیمی فراهم شود و تعاونیها سهام واحدهای پتروشیمی را خریداری کنند.

همایش تولید و توسعه پایدار، صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون،  با حضور محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ترکان مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، مدیرعامل بورس کالا، جمعی از نمایندگان مجلس و معاونان و مسئولان بخش تعاون، بورس و پتروشیمی در برج میلاد برگزار شد. در این همایش همچنین از معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به پاس خدمات صادقانه از سوی نمایندگان بخش تعاون تقدیر به عمل آمد. وی پیشتر از تقدیم استعفای خود در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان خبر داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه