English

از سوی شرکت ملی نفت ونزوئلا صورت می گیرد

پرداخت سود ۹۵۰ میلیون دلاری در شرایط ناتوانی اقتصادی

قرار است شرکت ملی نفت ونزوئلا به دارندگان اوراق قرضه ۲۰۲۰ این شرکت، ۹۵۰ میلیون دلار سود پرداخت کند. وعده این پرداخت در شرایطی اعلام شده است که این شرکت در سال جاری نتوانسته است تا سود امسال دیگر اوراق قرضه دیگر خود را پرداخت کند.

پرداخت سود 950 میلیون دلاری در شرایط ناتوانی اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، منابع آگاه از شرکت ملی نفت ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای و بخش مالی محلی می‌گویند که "پی‌دی‌وی‌اس‌ای" آماده می‌شود تا به دارندگان اوراق قرضه ۲۰۲۰ این شرکت، ۹۵۰ میلیون دلار سود پرداخت کند. وعده این پرداخت در شرایطی اعلام شده است که این شرکت در سال جاری نتوانسته است تا سود  امسال دیگر اوراق قرضه دیگر خود را پرداخت کند.

طبق داده‌های منابع بازار و ریفینیتیو دیتا، با بدتر شدن بحران اقتصادی در ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای از پایان ۲۰۱۷ تا کنون، در پرداخت بیش از ۷ میلیارد دلار، به صورت سوداوراق قرضه خود و یا پرداخت پایه، ناتوان بوده است.

اما پی‌دی‌وی‌اس‌ای با این که از لحاظ نقدینگی با مشکل روبرو است، در مورد اوراق قرضه ۲۰۲۰ حساب خود را به روز نگاه داشته است. این اوراق با ۵۰.۱ درصد از سهام شبکه پالایشگاهی آمریکا، سیتگو، پشتیبانی می‌شود.

پی‌دی‌وی‌اس‌ای باید تا ۲۷ اکتبر ۸۴۰ میلیون دلار را بابت پرداخت دوره‌ای این اوراق بپردازد و سپس ۳۰ روز مهلت دارد تا ۱۰۷ میلیون دلار را هم به عنوان سود پرداخت کند.

منابع آگاه از پی‌دی‌وی‌اس‌ای و صنایع مالی ونزوئلا گزارش دادند که شرکت برنامه‌ریزی کرده است که این پرداخت‌ها را انجام دهد. یکی از منابع پی‌دی‌وی‌اس‌ای به رویترز گفته است که کوئه‌ودو، وزیر نفت ونزوئلا، که رییس پی‌دی‌وی‌اس‌ای هم هست، انجام این پرداخت‌ها را تایید کرده است. او گفت این پرداخت‌ها به طور کامل انجام خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه