English

یک اقتصاددان در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد

کوپن های الکترونیکی برای جلوگیری از انحراف منابع

عزیز آرمن گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی در کشور افزایش یافته که برای حل آن نیاز به اصلاحات ساختاری داریم، با این حال در شرایط کنونی فعالسازی کوپن های الکترونیکی می تواند مانع از انحراف منابع ارزی شود.

کوپن های الکترونیکی برای جلوگیری از انحراف منابع

به گزارش خبرگزاری موج، وضعیت اقتصادی کشور در چند ماه گذشته بسیار پیچیده شده و برخی از سیاست های حمایتی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها نه تنها در کنترل بازار تاثیر مثبتی نداشت، بلکه فضای ملتهب بازار باعث شد برخی افراد از وضعیت موجود سواستفاده کنند و به نوعی با استفاده از ارز دولتی به معاملات بازار آزاد ارز و حتی افزایش قیمت کالاها در بازار دامن بزنند.

عضو هیات علمی دانشگاه اهواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره اقدامات ارزی گذشته برای کنترل قیمت ها و تاثیر آن بر بازار گفت: پرداخت یارانه روی ارز باعث انحراف منابع می شود و تاثیری در قیمت کالا در بازار ندارد، زیرا خیلی رانت ایجاد می کرد و قابل کنترل نبود.

عزیز آرمن با نگاهی به اقداماتی که دولت باید در دستور کار قرار دهد افزود: در شرایط کنونی دولت بهتر است که چند دهک پایین جامعه را هدف گذاری کند و کالاهای اساسی را با قیمت پایین تر در اختیار آن ها قرار دهد. از طرف دیگر این مسئله تناقضی با سایر اقدامات برای اصلاح ساختارهای اقتصادی ندارد، اما در حال حاضر بهترین و کوتاه ترین راهکار همان ارائه کوپن های الکترونیکی است.

براین اساس به نظر می رسد دولت برای تخصیص منابع به اقشار کم درآمد می تواندبه طور مستقیم یارانه به آن ها اختصاص دهد یا از طریق فعالسازی کوپن های الکترونیکی مشکلات موجود اقتصادی را کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه