English

قاچاق یک میلیارد لیتر سوخت در دو ماه

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد طی دو تا سه ماه گذشته، بیش از یک میلیارد لیتر سوخت قاچاق شده است.

قاچاق یک میلیارد لیتر سوخت در دو ماه

به گزارش خبرگزاری موج، علی مویدی، ئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز در نشست خبری در رابطه با قاچاق سوخت، گفت: در بحث سوخت در سال‌های گذشته و هم اکنون به لحاظ اختلاف قیمت در داخل کشور و کشورهای همجوار شاهد غفلت و بی‌توجهی در عدم تعادل قیمت بیرون و داخل بودیم که این مساله موجب هدررفت بخشی از سرمایه مردم شده که البته همچنان استمرار دارد.

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت، اتفاق ناگواری است، افزود: به دلیل عدم تنظیم قیمت سوخت شاهد این جرم مشهود در مرز به صورت روزانه هستیم و میلیاردها لیتر از سرمایه این ملت به تاراج می رود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق و ارز گفت: این اختلاف قیمت که باعث به تاراج رفتن سرمایه کشور است، یک روزی باید به پایان برسد و اگر قرار باشد این اختلاف همچنان استمرار داشته باشد و شاهد تاراج رفتن سرمایه باشیم، حاکی از اشکال مدیریت ما است.

مویدی گفت: طی ۶ ماه گذشته تلخ ترین صحنه برای من دیدن از بین رفتن سرمایه مردم در حوزه سوخت است؛ باید بالانسی از نظر قیمت از داخل به خارج کشور داشته باشیم.

​مویدی با بیان اینکه وقتی اسم از مبارزه می آوریم یعنی بحث پیشگیری در اولویت کار قرار دارد گفت: در سال جاری اولویت ما تمرکز بر بحث پیشگیری بوده و تمام سیاست ها در این راستا اتخاذ شده است. پیشگیری یعنی از لحظه تولید همه فرآورده ای نفتی تا زمان تحویل برنامه هایی را داشته باشیم تا بتوانیم از انحراف سوخت جلوگیری کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال پیمایش مصرف سوخت توسط ناوگان حمل و نقل در حال تکمیل است که در صورت نهایی شدن، دیگر سودجویان نمی توانند در این عرصه حضور یابند.

مویدی در ادامه اظهار داشت: طی شش ماه گذشته ۷۴ هزار و ۱۴۰ پرونده در حوزه مقابله با قاچاق تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی دارد. ارزش این پرونده ها بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد ریال است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین  در پاسخ به سئوال مهر در خصوص قاچاق ارز پاسخ قانع کننده ای ارائه نداد و تنها به آمار سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی سه ماه گذشته ۲۷۲ پرونده در بخش ارز تشکیل شده که در تعزیرات و محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

مویدی همچنین به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: اگرچه این لایحه در میانه راه در مجلس شورای اسلامی متوقف شد اما انتظار داریم مجلس هر چه زودتر به تکمیل این قانون بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی