English

از سوی وزارت نیرو اعلام شد؛

۸۰ درصد کشور در منطقه خشک قرار دارند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو گفت: حدود ۸۴.۵ درصد از کشور در منطقه خشک و فراخشک قرار گرفته که این مساله مشکلات متعددی را برای تامین آب به وجود آورده است.

۸۰ درصد کشور در منطقه خشک قرار دارند

به گزارش خبرگزاری موج، صدیقه ترابی امروز در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب با بیان ایکه منابع آب تجدید شونده در ایران حدود ۲۵ درصد متوسط جهانی است اظهار کرد: تنها ۱۵.۵ درصد کشور در مناطق مرطوب و نیمه مرطوب قرار گرفته و متوسط بارش در کشور تنها حدود ۲۰۰ میلیمتر است.

وی در خصوص مزایا و معایب انتقال آب گفت: در کشور مصر گفته می‌شد که نباید هیچ گونه انتقال بین حوزه‌ای صورت گیرد و تمام افراد باید در اطراف نیل حاضر شوند اما زمانی که جمعیت در این نقطه افزایش یافت مصر مجبور شد تا شرایط را در دیگر نقاط این کشور برای زندگی شهروندانش فراهم کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در ایران ۱۵ درصد از نقاط کشور در منطقه مرطوب قرار دارد انتقال جمعیت به این مناطق بسیار سخت است، لذا باید از مکانیزم های بین حوزه ای توزیع مکانی استاندارد انتقال آب استفاده کنیم.

وی با اشاره به آخرین مصوبه دولت در این حوزه گفت: طبق این مصوبه می بایست انتقال آب تنها با هدف شرب صورت بگیرد لذا با این توضیحات می توان نتیجه گیری کرد که انتقال آب اگر به درستی صورت گیرد می تواند راهگشا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی