English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

سکه های گرمی پرفروش شد/تورم طلا کم درآمدها را به صرافی ها کشید

نوسان بازار طلا و ارز همچنان ادامه دارد و همین مساله باعث شده بسیاری از افراد، درآمد هفتگی خود را به طلا تبدیل کنند و برخی اقشار متوسط نیز برای دوری از آسیب اقتصادی طلا بخرند؛ به همین دو دلیل بازار سکه های گرمی نیز داغ شده است.

سکه های گرمی پرفروش شد/تورم طلا کم درآمدها را به صرافی ها کشید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از اینکه بازار سکه و ارز تورم جدید را تجربه کرد و ارز به نزدیک 18 هزار تومان و سکه تمام به بیش از 5 میلیون تومان رسید، اقشار متوسط و کم درآمد جامعه به تبعیت از فضای بازار توان خرید ارز و سکه تمام طلا را به امید سودآوری نداشتند و تنها مشتری سکه های گرمی بودند. به عبارت دیگر خرید طلا و ارز امروز علاوه بر اینکه هنوز جز بازارهای سوداگری است، به تازگی به بازاری لاکچری نیز تبدیل شده است، زیرا دیگر هر کسی توان خرید و احتکار آن را ندارد. از همین رو در گفتگویی که با چند صرافی و طلافروشی در مرکز شهر تهران انجام شد به وضعیت بازار در روزهای گذشته پرداختیم.

مدیر یکی از صرافی ها درباره تغییر قیمت و تاثیر آن روی نوع مشتری ها گفت: در ماه های قبل که قیمت دلار کمتر از 10 هزار تومان بود مشتری ها از اقشار مختلف جامعه وجود داشت، زیرا خرید های کم با تعداد بالا وجود داشت، البته الان نیز وجود دارد؛ با این تفاوت که در آن زمان اقشار متوسط نیز می خرند، اما در حال حاضر خریدهای کوچک مربوط به افرادی است که پیش تر طلا و دلار به مقدار زیاد خریداری می کردند و الان نمی توانند. در واقع به تازگی خرید سکه های گرمی به شدت افزایش یافته که به نظر می رسد افرادی که توان خرید سکه تمام ندارند به سمت خرید سکه های گرمی رفته اند.

مدیر یک طلا فروشی نیز معتقد بود:در حال حاضر برخی افراد تمام سرمایه در گردش خود را به طلا یا دلار تبدیل کرده اند به همین دلیل درآمد روزانه یا هفتگی خود را نیز به طلا یا دلار تبدیل می کنند، به همین دلیل است که تقاضا برای خرید سکه های گرمی نیز افزایش پیدا کرده زیرا درآمدهای کوتاه مدت نیز به سمت خرید این محصول می آید و اقشار متوسط برای عقب نماندن از غافله با وجود اینکه توان خرید سکه تمام را ندارند با خرید سکه های گرمی در جریان بازار باقی مانده اند. البته باید توجه داشت که این خرید ها تنها به بازار سکه مربوط می شود و خرید طلا و جواهرات کاملا  راکد شده است.

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت سکه/سکه طرح امامی و پارسیان چگونه قیمت گذاری می شود؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی