English

عباس کشاورز در همایش کشت پائیزی مطرح کرد؛

بزرگنمایی مشکل آب کشاورزی به مصلحت کشور نیست/با تغییر الگوی کشت و کاشت بر مشکل آب غلبه خواهیم کرد

معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت افزود: بزرگنمایی مشکل آب کشاورزی به مصلحت کشور نیست ، در صورتی که بتوانیم مدیریت بهینه در مصرف آب داشته باشیم با همین وضعیت موجود به بهترین نحو ممکن تولید مطلوب را در انواع محصولات کشاورزی خواهیم داشت .

بزرگنمایی مشکل آب کشاورزی به مصلحت کشور نیست/با تغییر الگوی کشت و کاشت بر مشکل آب غلبه خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، عباس کشاورز در همایش کشت پائیزی در اردبیل افزود: بزرگنمایی مشکل آب کشاورزی به مصلحت کشور نیست.

وی ابراز داشت: تغییر الگوی کشت و کاشت بسیاری ازمحصولات منجمله چغندر قند و حبوبات در نیاز آبی را به نحو چشمگیری کاهش داده است.

عباس کشاورز بیان کرد: اگر این الگوی کشت با استفاده از ارقام کم آب بر و مدیریت بهینه در مصرف آب و استفاده از سامانه های نوین آبیاری بارانی عملیاتی شود بر مشکل آب غلبه خواهیم کرد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی اضافه کرد: با وجود کاهش بارندگی در سالهای گذشته پایداری تولید در محصول استراتژیک گندم وجو داشته و به دلیل استفاده بهینه از منابع آب و خاک به موفقیت های خوبی در تولید گندم با وجود مشکلات خشکسالی و کمبود آب کشاورزی دست یافته ایم.

کشاورز همچنین افزود: توان تولید شکر در کشور در سالهای گذشته به نحو چشمگیری افزایش یافته و به آستانه خودکفایی در تولید این محصول ارزشمند دست یافتیم.

به گفته وی، این موفقیت با کاشت 120 هزار هکتار چغندر قند تحقق یافته و کشاورزان موفق شدند در هر هکتار 2تن شکر تولید کنند که این امر نشانگر توان مکانیزاسیون و اصول صحیح کاشت و داشت و برداشت در چغندر قند و عمل به توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان کشاورزی است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت در بیان کرد: یکی از موفقیت های بخش کشاورزی درسالجاری تولید کلزا است، این محصول نقش بسیار مهمی در خودکفایی کشور به عدم واردات روغن نباتی از خارج از کشور دارد .
کشاورز ادامه داد: در کشور بیش از 1200 نفر از کشاورزان و بهره برداران در سال جاری تولیدی بیش از 5 تن در هکتار داشته اند و استان اردبیل نیز یکی از موفق ترین استانها در توسعه کشت این محصول ارزشمند می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی