English

توقف مونتاژ ولوو در ایران به دلیل موانع مالی

شرکت کامیون سازی سوئدی ولوو اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی ایجاد شده با ایران مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرده است.

توقف مونتاژ ولوو در ایران به دلیل موانع مالی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، گروه کامیون سازی ولوو در پی تحریم های آمریکا علیه ایران با توجه به ناتوانی در دریافت مبلغ قطعات فرستاده شده در ایران فعالیت خود در ایران را متوقف کرد.

سخنگوی ولوو گفت: این گروه کامیون سازی ولوو دیگر نمی‌تواند مبلغی بابت قطعات فرستاده شده به ایران دریافت کند پس تصمیم گرفت در ایران فعالیت نکند.

قبل از اعمال تحریم‌ها ولوو تصریح کرده بود ایران می‌تواند قطب اصلی صادرات آن در بازارهای منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا باشد.

اتحادیه اروپا برای محافظت از شرکت‌هایش قانونی اجرایی کرده است. آمریکا بانک ها را تهدید کرده است اگر با شرکت‌های ایرانی داد و ستد کنند، واشنگتن آنها را از سیستم مالی آمریکا حذف می کند.

ولوو با سایپا دیزل که بخشی از دومین خودروساز بزرگ ایران است  کار می کرد و کامیون های مقاوم شرکت سوئدی را با قطعات فرستاده شده به ایران مونتاژ می‌کرد.

پیش تر رئیس کامیون‌های ولوو گفته بود انتظار دارد 5 هزار کامیون ولوو تا مارس 2019 در ایران مونتاز و سایپا دیزل تولید داخلی سه مدل کامیون ولوو آغاز کند.

اسکانیا، کامیون ساز سوئدی گفت: تمام سفارشاتش را کنسل کرده چون طبق تحریم‌ها نمی‌تواند تحویلشان دهد.

گروه خودروسازی پژو سیتروئن در فرانسه هم فعالیت های خود را در ایران در ماه ژوئن به حالت تعلیق در آورد.

تحریم ها علیه ایران در 6 اوت از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعمال شد. او آمریکا را از برجام بیرون کشید و شرکت‌های سراسر اروپا را مجبور کرد در سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران تجدید نظر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه