English

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج:

اقدامات آمریکا نقض کنوانسیون سولاس است/ایران از سازمان های بین المللی انتظار رعایت مقررات را دارد

هادی حق شناس گفت: اقدامات آمریکا برای اجبار خروج کشتی های تحت کلاس ایران از آیاکس، مغایر مقررات بین المللی و نقض کنوانسیون سولاس است.

اقدامات آمریکا نقض کنوانسیون سولاس است/ایران از سازمان های بین المللی انتظار رعایت مقررات را دارد

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه آمریکا برخلاف مقررات بین المللی تحریم را مجدد اعمال می کند، گفت: مطابق قطعنامه 2301 که مصوبه شورای امنیت است و کشورهای الزامی برای اجرای آن ندارد و کشورها تنها براساس منافع اقتصادی به آن تن می دهند و الزام قانونی ندارد.

هادی حق شناس با بیان اینکه ایران تقریبا عضو تمام کنوانسیون های سازمان آیمو هست، افزود: وقتی کشوری عضو کنوانسیونی است، یعنی مانند سایر اعضا از حقوق مساوی برخوردار است. حال از آنجایی که کنوانسیون سولاس یکی از مهمترین کنوانسیون هایی است که مربوط به ایمنی دریانوردی است و موسسه های ملی آموزشی ایران در این زمینه نیز فعال هستند و برای کشتی های ایران را تحت کلاس گواهی ایمنی صادر می کنند. به تازگی آمریکا برخی موسسه های بین المللی تحت نظر آیاکس را مجبور کرده که کشتی های تحت کلاس ایران را از تاییدیه آن خارج کند، البته این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا ایران موسسه ملی داخلی دارد، با این حال این موضوع خلاف مقررات بین المللی(کنوانسیون سولاس) است، مقرراتی که مبنای ایمنی و محیط زیستی دارند.

او با تاکید بر اینکه از سازمان های بین المللی انتظارات بیشتری داریم، تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران در سال های 91 و 92 تجربه سخت ترین تحریم ها را داشته است، باید به این واقعیت توجه کرد که شاید در کوتاه مدت تحریم ها روی برخی صنایع ایران اثر بگذارد، اما به طو قطع اثر آن کوتاه مدت خواهد بود. نکته دیگر اینکه ایران اقتصاد بزرگی دارد که با 15 کشور مرز زمینی دارد و این کشورها به طور کامل با تحریم های آمریکا همراهی نکرده اند، زیرا ایران یکی از بزرگترین کشورهای تامین کننده انرژی است و اگر کشورهای دیگر بخواهند این کسری انرژی را جبران کنند تنها در کوتاه مدت موفق خواهند بود و در میان مدت و بلند مدت دوام نخواهد داشت.

حق شناس با اشاره به اینکه از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسیده با تمام دنیا وارد جنگ شده است تصریح کرد: امروز این کشور تنها با ایران مشکل ندارد، بلکه با کشورهای همچون چین، اتحادیه اروپا، روسیه، مکزیک و ... وارد جدال اقتصادی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه